English

مانیل خرید تجهیزات نظامی دست دوم آمریکا را متوقف می‌کند

سرویس بین الملل- رئیس جمهور فیلیپین وعده داده است که این کشور خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی دست دوم آمریکایی را متوقف خواهد کرد.

مانیل خرید تجهیزات نظامی دست دوم آمریکا را متوقف می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین روز جمعه در سخنانی وعده داده است که دولت مانیل تجهیزات نظامی جدید و پیشرفته ای را برای مقابله با گروه های تروریستی و شبه نظامی خریداری خواهد کرد و از این به بعد با خرید تسلیخات نظامی دست دوم آمریکایی موافقت نمی کند.

طی دو هفته گذشته حدود 3 هزار نیروی امنیتی فیلیپین در حال جنگ با 400 شبه نظامی طرفدار گروه تروریستی داعش در مناطق جنوبی این کشور هستند. نیروهای امنیتی فیلیپین در این درگیری نظامی از تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکایی استفاده کرده اند.

دوترته در سخنانی در یک پایگاه نظامی در جنوب فیلیپین تصریح کرد: از این پس من با خرید و استفاده تجهیزات نظامی دست دوم موافقت نخواهم کرد. من تسلیحات نظامی دست دوم آمریکایی را نمی خواهم. در دوره ریاست جمهوری من، کشتی های دست دوم نخواهیم داشت. باید برندهای جدیدی خریداری شود.

وی افزود: باید به سامانه های جدید و پیشرفته تسلیحاتی دسترسی پیدا کنیم، حتی اگر مجبور باشیم دو برابر پول بیشتر هزینه کنیم. فیلیپین به دنبال خرید هواپیما، قایق، پهپاد و اسلحه از چین و روسیه است.

از سال 2000 تاکنون آمریکا 800 میلیون دلار کمک نظامی در اختیار مانیل قرار داده است که شامل پهپاد، بالگرد، اسلحه های جنگی و تجهیزات الکترونیکی بوده است.

فیلیپین بودجه 2 میلیارد دلاری را برای نوسازی و مدرن کردن تجهیزات نظامی در یک طرح 5 ساله اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه