English

تاکید روسیه بر اهمیت رایزنی‌ها با ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه

دولت روسیه از دعوت برای برگزاری نشست جدیدی در شهر آستانه برای حل و فصل اوضاع سوریه و اهمیت رایزنی با ایران در این زمینه خبر داد.

تاکید روسیه بر اهمیت رایزنی‌ها با ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری النشره، میخائیل بوگدانف فرستاده ویژه  رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا گفت: مسکو دعوت به برگزاری نشست جدیدی درباره سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه در نیمه ماه مه جاری می کند.

وی افزود: تماس ها در جریان است و فکر می کنم که نشست جدید بزودی در آستانه برگزار شود و ما دعوت به برگزاری آن در نیمه ماه مه جاری می کنیم و تماس ها درباره تعیین زمان آن هم اکنون در جریان است.

بوگدانف با اشاره به اینکه " پیشنهادی در این زمینه مطرح است"، از آمادگی قزاقستان برای میزبانی این نشست جدید بلندپایه ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه هفته آینده برای رایزنی درباره فرایند مذاکرات در آستانه وارد مسکو خواهد شد.

بوگدانف تصریح کرد: روسیه قصد دارد که با دی میستورا در جریان سفرش تحولات اوضاع سوریه و وضعیت کلی آن و تقویت آتش بس و مبارزه با تروریست های داعش و جبهه النصره و طبیعتا تداوم حل و فصل سیاسی وضعیت سوریه براساس قطعنامه 2254 شورای امنیت زیر نظر سازمان ملل در سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

وی بر "اهمیت رایزنی های کاری با ترکیه و ایران به موازات رایزنی با دی میستورا همراه با رایزنی بین مسکو و دمشق" تاکید کرد.

بوگدانف ابراز امیدواری کرد که "ترکیه به طور فعال در زمینه مخالفان سوری مسلح کار کند و اردن نیز به نوبه خود تماس های مفیدی با گروههای سوری که اکثر آنها در جنوب سوریه هستند، برقرار نمایند".

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه