English

روند اخراج پناهجویان افغان از آلمان متوقف شد

در پی بالا گرفتن انتقادها از دولت آلمان برای اخراج پناهجویان افغان از این کشور، آنگلا مرکل با خواست روسای دولت ایالت‌های آلمان مبنی بر توقف اخراج پناهجویان افغان موافقت کرد.

روند اخراج پناهجویان افغان از آلمان متوقف شد

به گزارش خبرگزاری موج، در پی حمله تروریستی اخیر در کابل، دولت آلمان بازگرداندن برنامه‌ریزی شده افغان‌هایی که با تقاضای پناهندگی‌شان در آلمان مخالفت شده را متوقف کرد.

این تصمیم به جز در چند مورد اجرا خواهد شد. بر اثر انفجار بزرگی که صبح چهارشنبه گذشته در کابل روی داد، بیش از ۹۰ نفر کشته و ۴۵۰ تن زخمی شدند.

در جلسه‌ای که عصر روز گذشته (پنج‌شنبه) با حضور آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و روسای دولت ایالت‌های مختلف این کشور برگزار شد، صدراعظم آلمان با نظر نخست‌وزیران ایالات مبنی بر توقف اخراج پناهجویان افغان موافقت کرد.

تا ماه ژوئیه وزارت خارجه آلمان باید اوضاع امنیتی افغانستان را بار دیگر بررسی و نظر خود را در این باره ابراز کند. عصر چهارشنبه نیز پرواز هواپیمایی که قرار بود از آلمان به سمت افغانستان پرواز کند و افغان‌هایی که با تقاضای پناهندگی‌شان در آلمان مخالفت شده بود را به این کشور بازگرداند، انجام نگرفت. 

تا پیش از این دولت آلمان شهرهای بزرگ افغانستان مانند کابل را شهرهای امنی می‌دانست و بر این نظر بود که افغان‌هایی که دولت آلمان با تقاضای پناهندگی‌شان مخالفت کرده را می‌توان به طور جمعی به این شهرها بازگرداند.

به گزارش دویچه‌وله، بنا به نظر دولت آلمان تا زمانی که سفارت آلمان در کابل به طور کامل راه‌اندازی نشده است، اخراج پناهجویان افغان متوقف خواهد ماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه