English

یک منبع عربی مدعی شد

تشدید تلاش ارتش سوریه برای کنترل مرز سوریه با عراق از دست داعش

یک منبع عربی ادعا کرده است که ارتش سوریه با کمک نیروهای تحت حمایت ایران تلاش خود را برای گرفتن مرز سوریه با عراق از دست داعش افزایش داده‌ است.

به گزارش خبرگزاری موج، یک منبع اطلاعاتی عرب به سایت «بریت‌بارت» گفت: ارتش سوریه تلاش‌های خود را به منظور دستیابی کنترل مناطق مرزی میان سوریه و عراق را با کمک نیروهای تحت حمایت ایران و حزب‌الله تشدید کرده است.

این منبع افزود: در واقع همانطور که ائتلاف بین‌المللی انتظار دارد آزادسازی رقه با کمک نیروهای کرد صورت گیرد، ارتش سوریه، مبارزان تحت حمایت ایران و حزب‌الله اقداماتی را برای آزادسازی رقه از کنترل داعش انجام می‌دهند.

این منبع با اشاره به انجام دو حمله همزمان در این منطقه گفت: حملات پی‌در پی ازسوی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و با حمایت نیروهای کرد و نیز حملاتی به رهبری ایران برای به دست آوردن کنترل مرزهای منطقه و مراقبت از مناطق هم‌مرز صورت گرفته است.

طبق گفته این منبع، در این خصوص موضع روس‌ها مشخص نیست. از یک طرف آنها از این اقدامات حمایت نمی‌کنند از طرف دیگر هیچ فعالیتی برای جلوگیری از این اقدام نیز انجام نمی‌دهند. حتی اگر درگیری میان ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و نیروهای تحت حمایت ایران، سوریه و حزب‌الله صورت گیرد.

وی افزود: عراق، ایران، لبنان، سوریه و افغانستان تجدید نیروهای داوطلب و مبارز خود را در منطقه به منظور مبارزه و آزادسازی رقه افزایش می‌دهند. صدها نفر از این مبارزان روزانه به اردوگاه‌های نظامی وارد می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه