English

آغاز رزمایش نظامی آمریکا و ژاپن در دریای شرقی

رزمایش مشترک نیروی دریایی ژاپن و آمریکا به رغم مخالفت و هشدارهای صریح کره شمالی در شبه جزیره کره و در آبهای دریای شرقی آغاز شد.

آغاز رزمایش نظامی آمریکا و ژاپن در دریای شرقی

به گزارش خبرگزاری موج رزمایش های مشترک نیروهای دریایی دو کشور که نسبت به قبل با افزایش بیشتری همراه شده، در حالی برگزار می شود که منطقه شبه جزیره در نابسامان ترین و بحرانی ترین شرایط خود بسر می برد.
به اساس گزارش های منتشر شده، این رزمایش از دیروز پنجشنبه آغاز شده و علاوه بر کشتی های نظامی ژاپن دو ناو هسته ای و هواپیما بر «رونالد ریگان» و « کارل وینسون» آمریکا با تجهیزات کامل در آن مشارکت دارند.
ژاپن تایمز امروز گزارش کرد که کشتی ها و ناوهای جنگی آمریکا و ژاپن هم اکنون وارد منطقه شده اند و رزمایش بزرگی در جریان است که به باور تحلیل گران انجام آن تهدیدی مستقیم علیه کره شمالی است که در ماههای اخیر چندین موشک بالستیک آزمایش کرده است.
رزمایش در شرایطی آغاز شده است که هر دو کشور گفته اند فشارهای نظامی و اقتصادی بر کره شمالی را بیشتر خواهند کرد و آمریکا نیز در سواحل آلاسکا یک سامانه را برای هدف قرار دادن موشک های بالستیک قاره پیما آزمایش کرده است.
کشتی های جنگی آمریکا و ناوهای ژاپن پیشتر و در ماه گذشته میلادی نیز در همین منطقه رزمایش مشترک برگزار کرده اند و رزمایش مورد نظر نیز تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.
این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که کمیسیون دفاعی کره شمالی هم پیشتر با صدور بیانیه‌ای اخطار کرد که پیونگ‌یانگ ممکن است برای مقابله با رزمایش آمریکا و ژاپن، مجبور به اقدامی تلافی‌جویانه شود.
پیونگ‌یانگ تصریح کرده است که جنگ علیه آمریکا و متحدانش را هر زمان که لازم باشد آغاز می کند و این کشور از قدرت «بازدارندگی هسته‌ای» خود در صورت لزوم نیز استفاده خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه