English

پاکستان ادعای افغانستان را درخصوص انفجار مرگبار کابل تکذیب کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری روز پنجشنبه خود ادعای افغانستان را مبنی بر اینکه سرویس های اطلاعاتی پاکستان در انفجار مرگبار روز گذشته کابل نقش داشته اند، تکذیب کرد.

پاکستان ادعای افغانستان را درخصوص انفجار مرگبار کابل تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری موج، 'نفیس زکریا' ضمن بی اساس دانستن ادعای افغانستان، گفت: چنین نگاه و رویکردی از سوی افغانستان، نمی تواند برای تلاش ها در مسیر کمک به تحقق صلح، مفید باشد.
وی گفت: پاکستان خود زخم خورده و قربانی تروریسم است و هزینه جانی و مالی زیادی را در مسیر مبارزه با این پدیده شوم متحمل شده است.
' باعث تاسف و ناامیدی است که برخی عناصر خاص که علاقه مند به تحقق صلح در افغانستان نیستند، سعی می کنند روابط میان دو کشور همسایه را تخریب کنند. این عناصر قصد دارند پاکستان را مقصر اعمال و اقداماتی که خودشان مرتکب می شوند، معرفی کنند.'
این سخنگو اظهار داشت: نمی توان پاکستان را مسئول مسائل و مشکلات جاری در افغانستان دانست. پاکستان خواستار حل مسائل افغانستان از طریق سیاسی و گفت و گو است و معتقد است مسائل افغانستان راه حل نظامی ندارد.
دولت و ارتش پاکستان روز گذشته با صدور بیانیه های های جداگانه، انفجار مرگبار صبح روز گذشته در کابل را به شدت محکوم کردند.
با این وجود، دستگاه امنیت ملی افغانستان با انتشار بیانیه ای مدعی شده است که حمله خونین روز چهارشنبه کابل را گروه تروریستی 'شبکه حقانی' با همکاری دستگاه اطلاعات ارتش پاکستان (آی اس آی)، طراحی کرده است.
ساعت 8 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه(دیروز) انفجاری مهیب در منطقه دیپلماتیک کابل و در نزدیکی چند سفارتخانه، پایتخت این کشور را لززاند که به کشته شدن 100 تن و زخمی شدن 400 تن انجامید.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه