English

خیز الحشد الشعبی عراق برای آزادسازی گذرگاه التنف در سوریه

سرویس بین الملل- پس از استقرار نیروهای بسیج مردمی عراق در مرزهای مشترک با سوریه، نیروهای وابسته به این گروه با حمایت ارتش سوریه قصد دارند گذرگاه «التنف» را از تروریست های معارض پس بگیرند.

خیز الحشد الشعبی عراق برای آزادسازی گذرگاه التنف در سوریه

به گزارش خبرگزاری موج، منابع میدانی اعلام کردند که صحرای سوریه به سمت جنوب این کشور شاهد درگیریهای گسترده ای میان گروههای تحت حمایت دمشق و تروریست ها بر سر سیطر بر گذرگاه مرزی «التنف» خواهد بود.

 این منابع به وبگاه خبری «العالم الجدید» عراق، اعلام کردند که گروه های تحت حمایت دمشق وابسته به نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق هستند  و قصد دارند به مرزهای اداری گذرگاه التنف به سمت جنوب سوریه نزدیک شوند.

گروه های وابسته به الحشد عبارتند از  «کتائب الامام علی، کتائب ابو الفضل العباس و حزب الله عراق».

به گفته این منابع، گروه های مسلح عراق سعی دارند راه خود را تغییر داده تا از مناطق تحت کنترل ارتش سوریه به گذرگاه التنف برسند

گروه های تروریستی «جیش مغاویر الثورة و أسود الشرقیة» سعی دارند مانع از پیشروی گروه های عراقی به سمت مرزهای اداری گذرگاه التنف شوند و این مسئله سبب شده است که این نیروها برای رسیدن به این گذرگاه به سمت شمال از منطقه «عقده الزرقاء» مسیر خود را تغییر دهند.

این گذرگاه (240 کیلومتری شرق تدمر) در اشغال معارضانی قرار دارد که در مارس 2016 آن را از داعش پس گرفته بودند.

 روزنامه «الغد» اردن نیز اعلام کرد که ارتش سوریه نیروهای خود را به درعا گسیل داشته است و قصد دارد این شهر و منطقه مرزی و گذرگاه «نصیب» را آزاد کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه