English

آزمایش موشک رهگیر قاره پیما در آمریکا

سرویس بین الملل- آژانس دفاع موشکی آمریکا از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک بالستیک قاره پیمای رهگیر، خبر داد.

آزمایش موشک رهگیر قاره پیما در آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، این آزمایش چند روز پس از آن صورت گرفت که دولت کره شمالی نهمین موشک خود را در سال جاری میلادی آزمایش کرد. مقام‌های آمریکایی می‌گویند که آزمایش این موشک بالستیک را برای چندین سال در برنامه کاری خود داشته‌اند.

این موشک رهگیر مستقر در زمین از پایگاه هوایی واندربرگ در کالیفرنیا و حوالی ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی روز سه شنبه پرتاب شد و یک ساعت بعد پنتاگون تایید کرد که پرتاب آن موفقیت آمیز بوده و به هدفش در اقیانوس آرام رسیده است. این اولین آزمایش موشک رهگیر قاره پیمایی است که با موفقیت آزمایش شده است.

"جیم سیرینگ"، مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا گفت: این پرتاب یک موفقیت برای سیستم دفاعی موشکی مستقر در زمین و یک نقطه عطف شگرف برای این برنامه است. این سیستم برای دفاع از کشور بسیار مهم است و این آزمایش نشان می‌دهد که ما آماده هستیم تا با هر تهدید واقعی مقابله کنیم. من بابت این آزمایش و این جنگ افزار کارآمد بسیار خرسندم.

سیستم موشک رهگیر مستقر در زمین برای مقابله با تهدید موشکی کره شمالی طراحی شده و یکی از مقام‌های آمریکایی گفته که این آزمایش با افزایش آزمایش‌های موشکی سال جاری میلادی کره شمالی هم‌زمانی داشته است.

آمریکا ۳۲ موشک رهگیر مستقر در زمین دارد که در "فورت گریلی"، آلاسکا و چهار تا در واندربرگ مستقر هستند.

آخرین آزمایش موشک رهگیر آمریکا به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد که موفقیت آمیز بود زیرا سه تجربه دیگر قبل از آن با شکست روبه‌رو شد و آنها بالستیک قاره‌پیما نبودند.

این موشک‌های رهگیر با آنچه که آمریکا به کره جنوبی داده، یعنی سیستم‌های دفاع موشکی تاد فرق دارند چون سامانه‌های تاد موشک‌ها را در ارتفاع کم هدف قرار می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه