English

روسیه از آمریکا برای کمک تسلیحاتی به داعش در افغانستان توضیح خواست

سرویس بین الملل- پس از انتشار اطلاعات کمک های جنگ افزاری به گروه تروریستی داعش در افغانستان با استفاده از پرتاب هوایی و انتقال تسلیحات به مناطق تحت کنترل تروریست ها با بالگردهای ناشناس، روسیه از آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این باره توضیح خواست.

روسیه از آمریکا برای کمک تسلیحاتی به داعش در افغانستان توضیح خواست

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای نوشت: اخبار و شواهد عینی در افغانستان حاکی از موارد متعدد پرواز بالگردهای ناشناس در این کشور حامل محموله هایی برای حمایت از گروه داعش است.

در بیانیه برای نمونه به اظهارات مقام های ولایت جوزجان اشاره شده است که به موارد پرتاب جعبه های سلاح، مهمات و انواع تجهیزات از هواپیماهای ناشناس برای دسته های گروه تروریستی داعش در این ولایت، فریاب و سر پل خبر دادند. 

وزارت خارجه روسیه می افزاید: مقام های شورای محلی ولایت غزنی نیز به پرواز بالگردهای ناشناس در نواحی تحت کنترل تروریست ها در مناطق مختلف اشاره کردند.

در بیانیه آمده است: جالب توجه است که در بحبوحه کارز تبلیغاتی ضدروسی در رسانه های غربی و افغان که متهم کردن مسکو به حمایت از گروه طالبان پیگیری می شود، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و و.استوارت رئیس اداره تجسس وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده اند، هیچ نوع شواهدی دال بر کمک روسیه به طالبان وجود ندارد. 

روسیه در پایان بیانیه خود با اشاره به بیش از 15 سال حضور نظامی آمریکا و کشورهای متحد (ناتو) در افغانستان، از واشنگتن و پیمان آتلانتیک شمالی در باره پرتاب محموله های هوایی، پرواز بالگردهای ناشناس و کمک های جنگ افزاری به تروریست ها از جمله داعش توضیح خواسته است.

وزارت خارجه روسیه سوم اریبهشت ماه نیز اطلاعات مربوط به اقدام مستقیم گروهی از نظامیان آمریکایی در افغانستان برای فروش جنگ افزار به تروریست های داعشی را فاش کرد و هر دو گروه نیز دستگیر شده اند. 

در بیانیه ای که در این زمینه انتشار یافت، آمده است: بر پایه اطلاعات انتشار یافته، سه نظامی آمریکایی در حالیکه مقادیری تسلیحات داشتند در منطقه کوهستانات ولایت سرپل دستگیر شدند و در همین منطقه نیز چند تروریست داعشی با مقادیری پول بازداشت شدند که می خواستند این جنگ افزارها را از سربازان آمریکایی خریداری کنند. 

در بیانیه آمده است: یک مورد عجیب هم آزادی پسر سرکرده گروه تروریستی موسوم به جنبش اسلامی ازبکستان از زندان آمریکایی بگرام بود که پس از آزادی به شمال افغانستان رفت و فرماندهی گروهی از تروریست های داعشی را برعهده گرفت. 

وزارت خارجه روسیه در پایان بیانیه نوشته است که از این موارد و حمایت های غرب و آمریکا از تروریست ها و افراط گرایان در افغانستان زیاد است و کشورهای غربی برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات مکرر خود در 15 سال اخیر در این کشور، روسیه را متهم می کنند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی