English

ارتش فیلیپین: ۹۰ درصد شهر مراوی از وجود تروریست ها پاکسازی شد

سرویس بین الملل- ارتش فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد 90 درصد شهر 'مراوی' در جزیره میندانائو را از وجود تروریست های 'مائوته' مرتبط با گروه تکفیری داعش پاکسازی کرده است.

ارتش فیلیپین: 90 درصد شهر مراوی از وجود تروریست ها پاکسازی شد

به گزارش خبرگزاری موج، 'رستیاوتو پادیلا' سخنگوی نیروهای مسلح فیلیپین گفت که 90 درصد از شهر 'مراوی' به درستی پاک شده است، اما 10 درصد از شهر هنوز از وجود تروریست ها به طور کامل پاک نشده است.

به نوشته تارنمای شبکه تلویزیونی 'جی.ام.ای' فیلیپین، وی گفت که این وضعیت تا امروز انجام شده و همچنان عناصری از گروه مائوته مرتبط با داعش در شهر پنهان شده اند که تمرکز عملیات بر این موضوع است.

پادیلا همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح فیلیپین بر چهار موضوع کنترل تمام شهر، کمک به ساکنان به دام افتاده، رسیدگی به غیرنظامیان و نیروهای دولتی مجروح و کمک در عملیات امداد تمرکز دارند.

وی در عین حال گفت که بیش از یکهزار غیرنظامی که از روز سه شنبه گذشته با حضور تروریست های مائوته در روستاها به دام افتاده بودند، نجات یافته اند.

سخنگوی ارتش فیلیپین پیش از این نیز گفته بود که نیروهای دولتی در حال حاضر تقریبا کنترل کامل شهر مراوی را در دست دارند.

پیش از این در گزارش ها اعلام شده بود 65 عنصر گروه مائوته و 20 نفر از اعضای نیروهای دولتی در عملیاتی که از روز سه شنبه گذشته آغاز شده است، کشته شده اند.

همچنین گزارش شده است 19 غیرنظامی توسط تروریست ها محلی کشته شدند.

براساس آمار شورای مدیریت بحران منطقه خودمختار میندانائو 176 هزار و 920 تن تا روز دوشنبه از مردم این شهر فیلیپین آواره شده اند.

'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین از سه شنبه گذشته پس از تصرف بخش هایی از شهر مراوی توسط گروه مائوته در کل جزیره میندانائو با 20 میلیون جمعیت حکومت نظامی 60 روزه اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی