English

دمشق: ‌شورای امنیت از حضور تروریست ها در سوریه چشم پوشی می کند

سرویس بین المل- « منذر بن منذر» معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در واکنش به گزارش شورای امنیت درباره کمک رسانی به شهروندان نیازمند سوری، گفت:‌ این گزارش اشتباهات زیادی دارد و در آن دلایل اصلی مشکلات شهروندان سوری از جمله حضور گروه های تروریستی در خاک این کشور نادیده گرفته شده است.

دمشق: ‌شورای امنیت از حضور تروریست ها در سوریه چشم پوشی می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ منذر که سه شنبه شب در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه سخن می گفت، اظهار کرد:‌ دلیل اصلی مشکلات مردم سوریه، استقرار گروه های مسلح تروریستی است که با حمایت های مالی بسیاری از کشورهای شناخته شده فعالیت دارند. 

معاون بشار الجعفری افزود: دمشق از گزارش معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه ابراز تاسف کرده و نگرانی خود را نسبت به تهیه کنندگان این گزارش ابراز داشت که تنها مواضع برخی دولت های عضو و بعضی کشورها را منعکس کرده که به دنبال وارونه جلوه دادن واقعیت ها هستند. 

منذر تاکید کرد: سوریه در دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، ضمن پاسخ مفصل به این گزارش، از اصرار دست اندرکاران این گزارش که می بایست بر شرایط انسانی متمرکز باشند، اما به مسائلی خارج از چارچوب کمک های بشردوستانه پرداخته اند و گزارش آنان با واقعیت های موجود کاملا تعارض دارد، ابراز شگفتی کرده است. 

معاون الجعفری در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد:‌کسانی که این گزارش را علیه سوریه تهیه کرده اند، از تجاوز ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و ارتکاب کشتار دسته جمعی در نتیجه حملات این ائتلاف و نیز تجاوز های ترکیه به خاک سوریه چشم پوشی کرده اند. 

منذر گفت: دمشق بیش از 75 درصد از کمک های بشر دوستانه را به دور از تبعیض بین همه مناطق توزیع کرده و همواره بر ضرورت هماهنگی با سازمان ملل متحد در مسائل مربوط به امور بشردوستانه تاکید کرده است. 

معاون نماینده دائم سوریه در شورای امنیت در بخش دیگری از اظهاراتش به ماجرای انفجار تروریستی به کاروان ساکنان کفریا و الفوعه اشاره کرد و گفت: تهیه کنندگان گزارش ضد سوری، انفجار تروریستی در مسیر کاروان ساکنان کفریا و الفوعه در منطقه «الراشدین» حلب را نادیده گرفتند، حادثه ای که طی آن شمار زیادی غیر نظامی از جمله چندین کودک و زن کشته شدند. 

نماینده روسیه نیز در این جلسه، گفت:‌ کشورهای که اقدام به ارزیابی های منفی درخصوص آتش بس در سوریه می کنند، کارهای مثبت را در این زمینه نمی بینند که شامل مین زدایی، بازگشت ساکنان مناطق آزاد شده به منازلشان و ارائه کمک های انسانی بود. 

واسیلی نبنزی در ادامه با رد اظهارات برخی از کشورها درخصوص موضع مسکو در بحران سوریه، گفت: شرکای غربی ما از حمله به سفارت روسیه در دمشق هیچ حرفی به میان نیاوردند که این رفتاری کاملا عجیب به نظر می رسد. 

برخی کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل سه شنبه شب در گزارشی مدعی شدند که دمشق در ورود کمک های بشردوستانه و رساندن آن به غیرنظامیان در مناطق مختلف این کشور محدودیت ایجاد می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی