English

سازمان ملل باید برای مقابله با وقوع بحران در نوار غزه تلاش کند

سرویس بین الملل - نوار غزه که بر اساس بررسی های انجام شده متراکم ترین منطقه دنیا از نظر جمعیت است این روزها دوران بسیار سختی را پشت سر می گذارد.

سازمان ملل باید برای مقابله با وقوع بحران در نوار غزه تلاش کند

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، نوار غزه به دلیل محاصره توسط رژیم صهیونیستی با مشکلات بسیاری مواجه است و کمبود مواد غذایی و حتی آب آشامیدنی زندگی ساکنان این منطقه را با خطرات جدی همراه کرده است.

غزه از مدت‌ها پیش با مشکل آب دست‌وپنجه نرم می کند .سفره‌های آب زیرزمینی این منطقه با فاضلاب، مواد شیمیایی و آب دریا آلوده‌شده است و 3 مرکز آب‌شیرین‌کن این منطقه نمی‌توانند نیازها را برآورده کنند و ساکنان این منطقه به‌شدت وابسته به واردات بطری‌های آب آشامیدنی هستند.

ربحی الشیخ، معاون وزارت آب فلسطین، گفت شرایط فراتر از وخیم شده و بیش از 90 درصد از آب سفره‌های زیرزمینی غزه غیرقابل استفاده است.

مروان النجار، یکی از فلسطینیان ساکن جنوب نوار غزه، می‌گوید وی در 10 سال گذشته هرگز نتوانسته است از شیر آب، آب بنوشد؛ وی هرروز 4 کیلومتر پیاده‌روی می‌کند تا یک دبه 20 لیتری پلاستیکی را از یک مرکز آب‌شیرین‌کن به خانه بیاورد.

نجار که 6 کودک دارد و در نزدیکی خان یونس زندگی می‌کند، گفت: «آب شیر، شور است، انگار که مستقیم از دریا آمده است. ما از شیر آب نمی‌نوشیم.»

در عوض وی و دیگر ساکنان منطقه مجبور هستند تا برای نوشیدن و شستشو، با دبه از مرکز آب‌شیرین‌کن، آب به خانه بیاورند.

فتحی محرب، پدر 8 کودک در این منطقه گفت: «این آب حتی برای استفاده حیوانات نیز مناسب نیست. ما آب شیرین می‌خریم و از آب‌شور برای دوش گرفتن استفاده می‌کنیم.»

از سوی دیگر فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در منطقه خاورمیانه نسبت به وقوع فاجعه جدید در نوار غزه هشدار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نیکولای ملادینوف در گزارش ماهیانه خود که دیروز یکشنبه به شورای امنیت تحویل داد خاطر نشان کرد که باریکه غزه به سمت فاجعه دیگری پیش می رود.

ملادینوف به شورای امنیت اعلام کرد که در صورت عدم اتخاذ اقدامات فوری به منظور آرام سازی اوضاع در غزه، امکان گسترش بحران و وقوع وضعیت وخیم برای اسرائیلی ها و فلسطینیان وجود دارد.

وی افزود دلیل وخامت اوضاع نوار غزه قطع جریان برق، کاهش حقوق کارمندان تشکیلات خودگردان و کشمکش های سیاسی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در این منطقه است.

این مقام بین المللی خاطر نشان کرد که تعداد ساعات بهره مندی باریکه غزه از نعمت برق به 4 ساعت رسیده است و حتی احتمال دارد این مدت به 2 ساعت هم برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه