English

مواضع متناقض رهبران احزاب انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا

سرویس بین الملل– رهبران دو حزب محافظه کار و کارگر انگلستان در مناظره ای در شبکه اسکای نیوز سخنان متناقضی درباره توافق با اتحادیه اروپا برسر خروج انگلستان از این اتحادیه عنوان کردند.

مواضع متناقض رهبران احزاب انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری موج، «ترزا می» نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار انگلستان دوشنبه شب (به وقت محلی) در مناظره ای در شبکه اسکای نیوز گفت که اگر مجبور شود، بدون حصول توافق از مذاکرات با اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

این در حالی است که «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر در همین مناظره اطمینان داد که در صورتی که به قدرت برسد، در این زمینه با اتحادیه اروپا توافق خواهد کرد.

ترزا می با بیان اینکه 'ما برای مذاکره درباره توافق درست به آنجا می رویم'، تصریح کرد: همانطور که گفته ام، نبود توافق بهتر از توافق بد است و ما باید برای خروج از مذاکرات آماده باشیم.

می پیشتر هشدار داده بود که ممکن است اتحادیه اروپا انگلستان را تنبیه کند تا از خروج دیگر کشورهای اروپایی از این اتحادیه پیشگیری کند.

کوربین در پاسخ به این پرسش که اگر انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا به توافقی با این اتحادیه دست نیابد چه خواهد کرد؟، گفت: توافق به دست خواهد آمد. ما اطمینان می دهیم که به یک توافق خواهیم رسید.

اتحادیه اروپا گفته است که انگلستان باید جریمه ای بالغ بر 100 میلیارد یورو به عنوان خسارت خروج از این اتحادیه پرداخت کند.

ماده 50 قانون اتحادیه اروپا مدت زمانی 2 ساله را برای مذاکرات خروج یک کشور از اتحادیه پیش بینی کرده است.

پیش بینی می شود انگلستان و اتحادیه اروپا شاهد مذاکرات سختی باشند؛ مذاکراتی که همه چیز از جریمه نقدی انگلستان تا مقررات مرزی درخصوص مهاجران، کالاها و خدمات را دربرخواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه