English

مالزی تدابیر امنیتی در مرزها را پس از حملات تروریستی افزایش داد

سرویس بین الملل- مالزی امنیت مرزهای خود را پس از حملات نظامی و تروریستی در کشورهای همسایه افزایش داد و نیروهای بیشتری در برخی مناطق مستقر کرد.

مالزی تدابیر امنیتی در مرزها را پس از حملات تروریستی افزایش داد

به گزارش خبرگزاری موج، هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی روز سه شنبه، گفت که به نیروهای مسلح دستور داده است گشت در سراسر مرزها را توسعه دهند.

به نوشته تارنمای 'استریت تایمز'، وی دلیل افزایش تدابیر امنیتی در مرزها را حوادثی اعلام کرد که در سه کشور همسایه مالزی اتفاق افتاده است.

بمب گذاری در یک بیمارستان در بانکوک پایتخت تایلند در هفته گذشته، بمب گذاری انتحاری در 'کامپونگ ملایو' در جاکارتا پایتخت اندونزی و نبرد شدید بین نیروهای نظامی فیلیپینی و تروریست های 'مائوته' در شهر 'مراوی' در جزیره میندانئو از دلایلی است که 'هشام الدین حسین' در بیانیه خود در مورد افزایش امنیت مرزی مالزی به آن اشاره کرد.

پلیس مالزی نیز پس از اعلام حکومت نظامی در جزیره 'میندانائو' فیلیپین بدنبال عملیات تروریست های 'مائوته' همپیمان داعش و تصرف یک شهر، تدابیر امنیتی را در مبادی ورودی آبی و زمینی افزایش داد.

'خالد ابوبکر' رئیس پلیس مالزی با این عنوان که تعداد نیروهای مورد نیاز تاکنون افزایش نداشته است، تصریح کرد پلیس مالزی اقدامات احتیاطی اولیه را لحاظ کرده و همواره از آنچه که در فیلیپین در حال رخ دادن است، آگاه است.

اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا هستند که فعالیت های تروریستی در آنها بیشتر مشهود است و مقامات این کشورها همواره از عزم جدی خود برای مقابله با این قبیل حوادث خبر داده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه