English

بازداشت بیش از ۵۰ هزار نفر در ترکیه طی ۱۰ ماه گذشته

سرویس بین الملل- دولت ترکیه بیش از 50 هزار نفر را طی 10 ماه گذشته به اتهام ارتباط با جنبش فتح الله گولن مخالف سرسخت رئیس جمهور این کشور بازداشت کرده است.

بازداشت بیش از 50 هزار نفر در ترکیه طی 10 ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، شمار افرادی که در ده ماه گذشته در ترکیه به اتهام ارتباط با جنبش فتح الله گولن مخالف سرسخت رئیس جمهور این کشور بازداشت شده اند به بیش از 50 هزار تن رسیده است.

پس از کودتای نافرجام 15 ژوییه (‌25 تیر ) سال گذشته میلادی تاکنون 154 هزار و 694 تن که مظنون به ارتباط با جنبش گولن بودند ،‌ توسط دادستانی های این کشور تحت پیگرد قرار گرفتند که 50 هزار و 136 تن از این افراد به دستور دادگاه ها با صدور قرار بازداشت روانه زندان شدند. 

 بر اساس آمار وزارت دادگستری ترکیه، 7 هزار و 112 تن که شماری از آنان از قضات و دادستان ها، نیروهای نظامی و کارکنان پلیس ترکیه بودند پس از کودتای نافرجام 25 تیر متواری شده اند. 

2 هزار و 431 تن از افرادی که در بازداشت بسر می برند، از قضات و دادستان های دادسراها، 104 تن از قضات دیوان عالی قضایی ، 41 تن از قضات دیوان عالی اداری، دو تن از قضات دادگاه قانون اساسی ترکیه، 3 تن از اعضای مجمع عالی قضات و دادستان ها بودند.

همچنین  6 هزار و 982 تن از پرسنل ارتش از جمله 167 ژنرال ،‌ 8 هزار و 816 تن از کارکنان تشکیلات پلیس ترکیه ، 23 استاندار ،‌ 72 معاون استاندار ، 112 فرماندار که پس از کودتای اخیر بازداشت شده اند همچنان در بازداشت بسر می برند. 

شمار کارمندان و افراد دارای مشاغل آزاد نیز که در بازداشت بسر می برند 31 هزار و 550 تن اعلام شده است. 

بر اساس آمار وزارت دادگستری ترکیه 45 هزار و 708  نفر که  به ظن ارتباط با جنبش گولن دستگیر شده بودند، به صورت مشروط آزاد شده اند. همچنین 12 هزار و 753 تن پس از بازجویی در مراکز نظامی و انتظامی و دادسراها آزاد شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه