English

نشست سه جانبه الجزایر، مصر و تونس برای بررسی اوضاع لیبی

سرویس بین الملل- عبد العزیز بن علی الشریف سخنگوی وزارت خارجه الجزایر اعلام کرد ،وزیران خارجه الجزایر، مصر و تونس روزهای پنجم و ششم ژوئن(15 و 16 خرداد) برای ارزیابی اوضاع لیبی در پی تحولات سیاسی و امنیتی اخیر در پایتخت الجزایر یک نشست سه جانبه تشکیل می دهند.

نشست سه جانبه الجزایر، مصر و تونس برای بررسی اوضاع لیبی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر، سخنگوی وزارت خارجه الحزایر افزود: در چارچوب ادامه مشورت ها میان الجزایر، مصر و تونس، عبد القادر مساهل، سامح شکری و خمیس الجیهناوی به ترتیب وزرای خارجه این کشورها٬ جلسه ای مشترک برای ارزیابی تحولات سیاسی و امنیتی اخیر لیبی در الجزایر تشکیل می دهند.

وی در ادامه گفت: طی این دیدار، سه وزیر به ارزیابی تلاش هایی خواهند پرداخت که لیبیایی ها و همچنین کشورهای همسایه و جامعه بین الملل برای حل این بحران انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد که در این نشست ،تلاش های سه کشور نیز برای حل و فصل نهایی بحرانی که لیبی را دربرگرفته و آسیب های زیادی به آن وارد کرده است،بررسی می کنند.

هواپیماهای مصر روز گذشته برخی مناطق را در داخل خاک لیبی با استدلال این که حمله تروریستی به مسیحیان منیا توسط کسانی انجام شده که در لیبی آموزش دیده بودند ، هدف قرار دادند. 

داعش مسوولیت حمله به مسیحیان مصر را بر عهده گرفت.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه روز شنبه در گزارشی از طرابلس اعلام کرد که جنگ و درگیری که از عصر جمعه در این شهر درگرفت، تا صبح شنبه حداقل 52 کشته و تقریبا 130 زخمی برجای گذاشت.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است. 

پارلمان لیبی از دولت موازی دولت وفاق ملی که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند و هر دو دولت به شبه نظامیان برای تثبیت قدرت خود نیاز دارند. 

این کشور اکنون دو دولت موازی دارد: دولت وفاق ملی به ریاست فائز سراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی بوده و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست ژنرال حفتر که فرمانده نیروهای مسلح این کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه