English

متیس: پیام ترامپ به اعضای ناتو درباره بودجه، پیامی قوی بود

سرویس بین الملل- وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی از درخواست رئیس‌جمهور این کشور از اعضای ناتو برای پرداخت بیشتر سهم خود، دفاع و آن را پیامی قوی و منسجم توصیف کرد.

متیس: پیام ترامپ به اعضای ناتو درباره بودجه، پیامی قوی بود

به گزارش خبرگزاری موج، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس‌نیوز پیام رئیس‌جمهور این کشور به اعضای ناتو برای پرداخت بیشتر سهم مالی خود را پیامی قوی دانست.

وی در پاسخ به سوال گوینده شبکه که پرسید: زمانی که رئیس جمهور به اعضای ناتو فشار می‌آورد تا سهم خود را پرداخت کنند، آیا این نگرانی وجود ندارد که آن‌ها در برابر این موضوع مقاومت کنند، برخی از آن‌ها از نظر داخلی نمی‌خواهند که تحت فشار رئیس جمهور آمریکا باشند، گفت: من تنها بایستی بگویم که من در زمان ریاست جمهوری رئیس جمهور بوش و رئیس جمهور اوباما یکی از افسران ناتو بوده‌ام. من از آنها حمایت کرده‌ام و نماینده وزارت دفاع آمریکا در بروکسل بوده‌ام. پیامی که رئیس جمهور ترامپ به اعضای ناتو داده است یک پیام قوی و منسجم بوده است. 

وزیر دفاع آمریکا افزود: در زمان رئیس جمهور بوش، وی خواهان بودجه و پرداخت بیشتری از طرف اعضای ناتو برای دفاع جمعی، که بهترین حالت تدافعی در جهان است، شد. رئیس جمهور اوباما هم پیامی مشابه را برای آنها فرستاد تا آنها سهم منصفانه خود را پرداخت کنند. در نهایت در زمان رئیس جمهور اوباما تمامی اعضای ناتو متعهد شدند که بایستی این کار را انجام دهند.

متیس اضافه کرد: آنچه که رئیس جمهور ترامپ انجام می‌دهد در راستای سیاست‌های دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا است. در نهایت کشورهای عضو ناتو هم اکنون بودجه بیشتری را نسبت به 5 سال یا 10 سال گذشته صرف هزینه‌های دفاعی خود می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی