English

مقام ترکیه: فتح الله گولن در پس کودتای نافرجام بود

سرویس بین الملل- یک مقام دولت ترکیه بار دیگر گفت: نقش فتو (جریان متعلق به فتح الله گولین)، در کودتای نافرجام 15 جولای دقیقا ثابت شد

مقام ترکیه: فتح الله گولن در پس کودتای نافرجام بود

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، ترکیه سال گذشته شاهد یک کودتای نافرجام بود که مقامات آنکارا ضمن بازداشت هزاران تن از شخصیت های نظامی و غیر نظامی اعم از دانشگاهی و قضات تاکید کردند که در پس این کودتا فتح الله گولن شخصیت مذهبی در تبعید قرار دارد.

مقامات ترکیه همواره از واشنگتن خواسته اند گولن را مسترد کند.

ارشاد پتک رئیس کمیسیون تحقیقات اقدام به کودتای نافرجام فتو گفت: با جمع آوری این گزارش٬ حضور فرقه تروریستی فتو در پشت پرده کودتای نافرجام 15 جولای را به وضوح مشاهده می کنیم. 

وی افزود: وقتی که تمامی اسناد و دلایل را به صورت یکجا مورد ارزیابی قرار می دهیم٬ بر اساس اینکه در اقدام به کودتای نافرجام 15 جولای٬ وجود و حمایت برخی از کانونهای خارج از کشور به اثبات رسیده و این گروه تروریستی نزدیک به نیم قرن در داخل و خارج از کشور مورد پیشتیبانی قرار گرفته است٬ مشخص می شود که این اقدام با تصمیم فتح الله گولن سرکرده گروه تروریستی فتو به اجرا گذاشته شده است. 

پتک تصریح کرد: تمام اطلاعات و اسنادی که به دست آوردیم این نکته را نشان می‌دهد که فتح‌الله گولن یک متقلب است. جرم‌های مرتکب شده که اگر هر کس دیگری مرتکب شده بود با احکام سنگینی مواجه می‌شد اما هیچ پرونده‌ای برای او باز نشده است. پاسپورت سبز را با ارائه اسناد جعلی دریافت کرده است. روند بازنشستگی را هم با اوراق جعلی پیش برده است. اسناد جمع آور شده توسط این کمیسون، جرایم وی را تایید می‌کند.   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه