English

جرمی کوربین: مشارکت در جنگ‌های خارجی دلیل حملات تروریستی در انگلیس است

سرویس بین الملل- رهبر حزب کارگر انگلیس در اظهاراتی با تاکید بر این که عامل حمله تروریستی اخیر در سالن کنسرنت شهر منچستر نماینده مسلمانان نیست گفت که علت وقوع این حملات شرکت انگلیس در جنگ‌های خارجی از جمله در لیبی است.

جرمی کوربین: مشارکت در جنگ‌های خارجی دلیل حملات تروریستی در انگلیس است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در اولین سخنرانی خود بعد از حمله تروریستی دوشنبه گذشته در شهر منچستر این کشور وعده داد در صورتی که حزبش در انتخابات زودهنگام پارلمانی ۸ ژوئن پیروز شود به منظور پیشگیری از این نوع حملات سیاست خارجی انگلیس را تغییر داده و این کشور را از "جنگ با تروریسم" کنار خواهد کشید.

کوربین اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان از جمله کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی ما به ارتباط میان جنگ‌های مورد حمایت کشور در لیبی و تروریسم در داخل انگلیس اشاره کرده‌اند.

وی همچنین عنوان کرد: همانطور که قاتل راست‌گرای افراطی جو کاکس، نماینده کشته شده پارلمان انگلیس برای ما چیزی به جز یک قاتل نبوده و نماینده هیچ کس نیست عامل حمله منچستر نیز برای ما نماینده مسلمانان نیست.

این در حالی است که این اظهارات کوربین با انتقاد شدید ترزا می، نخست وزیر انگلیس مواجه شد.

ترزا می در کنفرانسی خبری در حاشیه اجلاس گروه هفت در سیسیل ایتالیا در واکنش به این صحبت‌ها گفت: در حالی که من اینجا در این نشست مشغول جلب حمایت برای جنگ با تروریسم هستم جرمی کوربین گفته که حملات تروریستی در داخل انگلیس تقصیر ماست و حتی این اظهارات را چند روز بعد از بدترین حمله تروریستی تاریخ در انگلیس می‌گوید.

وی ادامه داد: به هیچ وجه هیچ بهانه‌ای نمی‌توان برای تروریسم تراشید و با این صحبت‌ها انتخاب مردم در انتخابات پارلمانی ۸ ژوئن کاملا روشن شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه