English

ابراز تاسف کویت از تحولات اخیر در روابط قطر با شورای همکاری خلیج فارس

معاون وزیر خارجه کویت تحولات اخیر درباره اظهارات منسوب به امیر قطر و ایجاد تنش در روابط میان دوحه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را تأسف‌بار خواند.

ابراز تاسف کویت از تحولات اخیر در روابط قطر با شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت در گفتگو با خبرنگاران گفت: کویت تحولات تأسف‌بار درباره اظهارات منسوب به امیر قطر را پیگیری می‌کند. کویت هیچ‌گاه از تلاش برای حل اختلافات دست برنداشته و نخواهد داشت. ما اطمینان داریم که ریشه‌دار بودن تجارب کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مسئله مهمی برای حل اینگونه تنش‌هاست.

وی افزود: حکمت و درایت رهبران ما می‌تواند پیامدهای منفی این تحولات را مهار کند. ما تماس‌هایی با مقامات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس داریم. تجارب کشورها در این باره استوار و ریشه‌دار است و می‌تواند موجب پیشرفت بیشتر و تحقق آرزوها و آرمان‌های مردم شود.

وی گفت که تنها در رسانه‌ها درباره خروج سفرای قطر از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شنیده است.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) روز سه‌شنبه اظهاراتی را از امیر قطر منتشر کرد که در آن وی از حزب الله و حماس تمجید و ربط دادن کشورش به تروریسم را محکوم کرده است.

وی تأکید کرده بود که تنش در روابط دوحه با دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

خبرگزاری قطر روز بعد این اظهارات را تکذیب و اعلام کرد که سایتش هک شده است.

الجار الله اظهارات اخیر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر درباره روابط دوحه با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را مثبت خواند.

وزیر خارجه قطر گفته بود که هک شدن خبرگزاری این کشور یک جنایت است و تیمی برای تحقیقات درخصوص آن تشکیل خواهد شد.

وی گفته بود: رسانه‌هایی که اخبار دروغین منتشر می‌کنند و موضع رسمی قطر را نادیده می‌گیرند نداشتن اخلاق و ارزش‌های حرفه‌ای را ثابت می‌کنند اما مردم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ثابت کردند که از این رسانه‌ها آگاه هستند.

وی گفت: 13 مقاله طی روزهای گذشته در رسانه های آمریکا منتشر شده که دولت قطر را هدف قرار می‌دهند. این نشان دهنده وجود یک کمپین سازمان یافته علیه قطر است.

وزیر خارجه قطر گفته بود: دوحه همواره روابط دوستانه‌ای با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس داشته است و روابط قطر و آمریکا نیز قوی و استراتژیک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه