English

دادگاه فدرال تعلیق اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ را تمدید کرد

دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا علیه فرمان مهاجرتی رئیس‌جمهوری این کشور رای داد و تعلیق اجرای آن را تمدید کرد.

دادگاه فدرال تعلیق اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ را تمدید کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از «آسوشیتدپرس»، شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر آمریکا در روز پنجشنبه با 10 رای موافق در مقابل 33 رای مخالف، به نفع حکم دادگاه مریلند و علیه فرمان مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور رای داد.

فرمان اجرایی دونالد ترامپ که 6 مارس گذشته صادر شد، مهاجرت و سفر شهروندان 6 کشور با جمعیت عمدتا مسلمان به آمریکا را به طور موقت تعلیق می‌کرد. اما دو دادگاه فدرال هاوایی و مریلند به طور جداگانه علیه این فرمان اجرایی رای دادند و آن را تعلیق کردند.

«راجر گریگوری» قاضی ارشد دادگاه تجدیدنظر گفته است، هدف اصلی فرمان اجرایی این است که از ورود پیروان یک دین خاص به آمریکا جلوگیری کند.

وی تصریح کرده چنین اقدامی خلاف قانون اساسی آمریکا است.

این در حالی است که «جف سشنز» دادستان کل آمریکا در واکنش به این رای دادگاه تجدیدنظر گفته است: «وزارت دادگستری به شدت با این حکم مخالف است و تمام تلاش خود را برای دفاع از فرمان اجرایی دونالد ترامپ به کار خواهد بست.»

جف سشنز همچنین گفته است، شهروندان کشورهایی که دولت‌های آنها از تروریسم حمایت می‌کنند یا به تروریست‌ها پناه می دهند نباید بدون گزینش‌های سخت وارد امریکا بشوند.

در حالی شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر علیه فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ رای داده که پیشتر نیز شعبه نهم دادگاه تجدید نظر حکم مشابهی صادر کرد.

مخالفان این فرمان معتقدند که محدودیت‌های مهاجرتی درنظر گرفته شده در فرمان‌های ترامپ، تبعیض علیه مسلمانان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه