English

واشنگتن پست: ترامپ در حال عقب گردی تاریخی است

سرویس بین الملل- یک روزنامه آمریکایی رفتار خودسرانه و اشتباهات ترامپ را عامل سقوط اعتبار واشنگتن نزد متحدان خارجی آمریکا توصیف کرد و نوشت ترامپ در حال برداشتن گام‌هایی تاریخی رو به عقب است.

واشنگتن پست: ترامپ در حال عقب گردی تاریخی است

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی با این عنوان که «ترامپ در حال برداشتن گام هایی تاریخی رو به عقب است» نوشت، رفتار خودسرانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و افزایش مشکلات قانونی و سیاسی تنها دلایل سقوط اعتبار آمریکا از دید دولت های خارجی به حساب نمی آیند.

بر اساس این گزارش، اشتباهات ترامپ، چه آنها که اجرایی شده و چه آنها که برنامه ریزی شده اند، همگی به طرز چشمگیری موجب تشدید تردید و نگرانی های متحدان واشنگتن به سیاست دولت آمریکا شده است و ترامپ در حالی قرار است روز جمعه در نشست گروه 7 در ایتالیا شرکت کند که مجبور است از این حقیقت که دولت او در حال یک جنگ بی امان علیه فقیرترین فقرا در جهان در حال توسعه و به ویژه جنگ علیه زنان است، دفاع کند.

این روزنامه در ادامه به اقدام ترامپ در کاهش یک سومی بودجه توسعه بین المللی اشاره کرد و نوشت این کاهش بودجه به اندازه ای عمیق است که احتمالا آژانس توسعه بین الملل آمریکا را مجبور می کند دفاتر خود را در 30 کشور و یا حتی کشورهای بیشتری تعطیل کند.

تعجبی نداشت که بلافاصله بعد از اعلام این کاهش ها بود که بیش از 120 نفر از ژنرال های 3و4 ستاره و تیمسارهای آمریکایی به کنگره نامه نوشتند و هشدار دادند که آژانس های توسعه آمریکا برای مهار درگیری و کاهش حضور نظامیان آمریکایی در موقعیت های بحرانی، حیاتی هستند.

این روزنامه در ادامه به نگرانی هایی که پیرامون رویکرد حکومتی دولت ترامپ وجود دارد اشاره کرد و نوشت ترامپ در حالی از «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین تمجید کرده است که دوترته شخصا به دلیل انجام قتل های فراقضایی و خارج از دادگاه فخر فروشی می کند.

ترامپ حتی درباره حرکت متداوم ترکیه به سوی استبدادگری نیز نگران نیست و توجه او به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در حال حاضر به کانون بحران های روزانه کاخ سفید تبدیل شده است.

واشنگتن پست با اشاره به اینکه معاملات تجاری خانواده ترامپ این پیام صریح را به هر حاکم مستبد در جهان در حال توسعه ابلاغ  می کند که استفاده از خدمات دولتی هنجاری قابل قبول است، نوشت به نظر می رسد که متاسفانه رویکرد توسعه ای دولت ترامپ و حکومت کلی آن یک گام تاریخی رو به عقب باشد.

بر اساس این گزارش، هر کسی از دولت گرفته تا جامعه مدنی و جوامع کسب و کار در آمریکا در پیشبرد اهداف توسعه پایدار نقشی بر عهده دارند اما کناره گیری ترامپ از ایفای نقش رهبری آمریکا در این مسیر، کار بقیه را دشوارتر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه