English

استقبال روزنامه چینی از تلاش‌های ضد جاسوسی این کشور علیه سازمان سیا

سرویس بین الملل- یک روزنامه با نفوذ دولتی چین از تلاش‌های ضد جاسوسی این کشور در مقابله با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا حمایت کرده است.

استقبال روزنامه چینی از تلاش‌های ضد جاسوسی این کشور علیه سازمان سیا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، پس از آنکه روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که چین بیش از 20 نفر از منابع جاسوسی سیا را کشته یا زندانی کرده است، روزناکه گلوبال تایمز چین از تلاش های ضد جاسوسی این کشور حمایت کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: در حد فاصل سال‌های 2010 تا 2012، چین با کشتن و زندانی کردن 20 مخبر سیا، به جریان جاسوسی این نهاد اطلاعاتی آمریکا آسیب جدی وارد کرده است.

هنوز مشخص نیست که دولت چین مخبران سیا را از طریق هک مکالمات یا رایانه های این سازمان شناسایی کرده و یا یک نفوذی این افراد را لو داده است.

روزنامه گلوبال تایمز با نوشتن سرمقاله ای، تاکید کرد: اگر این گزارش درست باشد، یک پیروزی برای چین به شمار می رود. اگر مطلب درج شده در این روزنامه آمریکایی درست باشد، می خواهیم از فعالیت های ضد جاسوسی چین، حمایت و استقبال کنیم. نه تنها شبکه جاسوسی سیا منهدم شده بلکه واشنگتن به درستی نمی داند چه اتفاقی افتاده و کدام بخش از شبکه جاسوسی اش درست عمل نکرده است.

دولت چین و سازمان سیا هنوز نسبت به این مساله واکنش نشان نداده است.

نیویورک تایمز در گزارش خود با چهار افسر سابق سیا گفت‌وگو کرده است. آنها به این روزنامه آمریکایی گفته‌اند ابتدا در سال 2010 جریان ارسال اطلاعات توسط مخبران از داخل دولت چین به تدریج کاهش یافت و یک سال پس از آن مخبرانی که به درون دولت چین نفوذ کرده بودند، یکی‌یکی ناپدید شدند.

به نوشته این روزنامه، ناپدید شدن تعداد زیادی از مخبران سیا در چین، روند جاسوسی آمریکا از درون دولت چین را برای مدت‌ها مختل کرده بوده به طوری که دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری را هم نگران کاهش میزان اطلاعات رسیده از چین کرده بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه