English

خیز جو بایدن برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

سرویس بین الملل- جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا از تمایل به شرکت در انتخابات 2020 آمریکا خبر داد. جو بایدن از شرکت در انتخابات 2020 آمریکا خبر داد

خیز جو بایدن برای شرکت در انتخابات 2020 آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از نیوزویک، درحالیکه شش ماه از شکست هیلاری کلینتون مقابل دونالد ترامپ درانتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا می گذرد، بایدن همچنان به نظر به شدت از اینکه در این انتخابات شرکت نکرد، پشیمان است.

بنابراین گزارش، بایدن پنچشنبه گذشته باحضور در کنفرانس 'سالت' (SALT) در شهر 'لاس وگاس' گفت: هرچند که هنوز تصمیم نگرفته است اما وی نامزد خیلی خوبی برای ریاست جمهوری 2020 خواهد بود.

بایدن دراین باره گفت: هرگز فکر نمی کردم هیلاری کلینتون نامزد مناسبی برای ریاست جمهوری آمریکا است، تصور می کردم من نامزد مناسبی هستم.

نیوزویک نوشت: اظهارات وی شدیدترین انتقاد از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات 2016 تا به امروز بود وهمچنین نشانه ای دقیق از احتمال نامزدی وی درانتخابات سال 2020 میلادی است که وی در آن زمان 74 ساله خواهد بود.

بنابراین گزارش، جو بایدن معاون باراک اوباما پیش از این در مناسبت های مختلف گفته بود که چنانچه نامزد انتخاباتی می شد می توانست ترامپ را شکست دهد اما درنهایت وی به دلیل فوت فرزندش به دلیل سرطان در می 2015 تصمیم گرفت تا در آن انتخابات نامزد نشود.

درانتخابات هشتم نوامبر 2016 برابر با 18 آبان ماه 1395، دونالد ترامپ توانست با کسب 304 آرای الکترال بر رقیب دمکرات خود هیلاری کلینتون که تنها 227 آرای الکترال را به دست آورده بود، پیروز شود و بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در کمال ناباوری تمامی کارشناسان، به کاخ سفیدراه یابد.

این درحالی بود که آرای مردمی هیلاری کلینتون در این انتخابات 65میلیون و 853هزار و 516 نفر و آرای مردمی دونالد ترامپ نیز62 میلیون و 984 هزار و 825 نفر بود.

ترامپ بارها آرای مردمی بیشتر هیلاری کلینتون را متقلبانه خوانده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی