English

کشته شدن ۱۱ عضو یک خانواده در انفجار بمب در شرق افغانستان

سرویس بین الملل- انفجار بمب کنار جاده ای در مسیر یک دستگاه خودرو در شرق افغانستان روز جمعه به کشته شدن 11 عضو یک خانواده افغان، عمدتا زنان و کودکان، منجر شد.

کشته شدن 11 عضو یک خانواده در انفجار بمب در شرق افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه از کابل،‌ این حمله در منطقه محمد آقا در استان لوگر روی داد اما هیچ گروه شبه نظامی و افراط گرا تاکنون مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

استاندار لوگر گفت :«‌ بمب در مسیر یک دستگاه خودروی تویوتا منفجر شد و این انفجار در حالی روی داد که آنها در حال رفتن به یک مراسم نامزدی بودند ».

وی افزود :« پنج زن و پنج کودک در میان قربانیان این انفجار هستند ».

مقامات استانی در افغانستان طالبان را عامل این حمله و کشته شدن این غیر نظامیان خواندند. طالبان ماه گذشته «‌حملات بهاره » خود را آغاز کردند.

بمب های کنار جاده ای به طور فزاینده ای به کشته و زخمی شدن غیر نظامیان در افغانستان منجر شده است.

در چهار ماه نخست سال 2017 میلادی کشته شدن 987 کودک در رویدادهای مرتبط با درگیری ها و خشونت ها در افغانستان گزارش شده است.

 ماموریت کمک رسانی سازمان ملل متحد در افغانستان موسوم به یوناما این ماه در پی کشته شدن پنج پسر عضو یک خانواده بر اثر انفجار یک گلوله خمپاره عمل نکرده در استان لغمان، ابراز نگرانی کرد.

تادامیچی یاماموتو رئیس یوناما گفت :« این کودکان مقابل خانه‌شان بازی می کردند که این گلوله خمپاره را یافتند. این گلوله خمپاره احتمالا پیشتر در همان روز طی درگیری ها شلیک شده بود».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه