English

دویچه وله: حسن روحانی پیشتاز انتخابات ایران

سرویس بین الملل- دویچه وله در گزارشی عنوان کرد: با اعلام نتایج اولیه آرا، حسن روحانی پیشتاز است.

دویچه وله: حسن روحانی پیشتاز انتخابات ایران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دویچه وله مقامات ایرانی روز شنبه از حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند؛ انتخاباتی که حسن روحانی میانه رو با ابراهیم رئیسی محافظه کار (اصولگرا) رقابت داشت. 

رئیس کمیته انتخابات ایران روز شنبه اعلام کرد که تاکنون حسن رحانی 14.6 میلیون و ابراهیم رئیسی 10.1 رای داشته اند. وزارت کشور از مشارکت 70 درصدی مردم در این انتخابات خبر داد.

دویچه وله در ادامه عنوان کرد: سایت های خبری حامی اصلاحات اوایل شنبه از پیروزی حسن روحانی خبر داده اند اما در آن زمان مدارک کافی برای تایید ادعایشان وجود نداشت. 

دویچه وله اضافه کرد: حسن روحانی در انتخابات پیشین، ایران را با چارچوب ارتقای ایرانی آزاد تر و الحاق این کشور به عرصه جهانی پیروز شد. دو سال پیش وی توافق با قدرت های جهان در مورد موضوع هسته ای ایران را تکمیل کرد. روحانی چند روز پیش اعلام کرده بود که انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه برای نقش آینده ایران در منطقه و جهان مهم به شمار می رود.

ابراهیم رئیسی نیز در اظهارنظری اعلام کرد: من به نتیجه انتخاب مردم احترام می گذارم. نتیجه انتخابات مورد احترام من و مردم ایران خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه