English

نخست وزیرمالزی برای شرکت درنشست ریاض با حضور ترامپ به عربستان می رود

کوالالامپور - ایرنا – 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی با هدف شرکت در نشست عربی - آمریکا که فردا یکشنبه در ریاض برگزار می شود به عربستان سفر می کند.

نخست وزیرمالزی برای شرکت درنشست ریاض با حضور ترامپ به عربستان می رود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از  خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) روز شنبه اعلام کرد 'نجیب تون رزاق' در بین رهبران عربی - اسلامی و آمریکا از جمله 'سلمان' پادشاه عربستان سعودی و 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا است که در این نشست با تمرکز بر مسائل امنیتی و مقابله با تروریسم حضور دارد.
در نشست عرب - اسلامی - آمریکا بیش از 50 تن از مقامات بلندپایه کشورهای اسلامی در مرکز همایش های ملک عبدالعزیز گردهم می آیند.
نخست وزیر مالزی قرار است امروز (شنبه) وارد ریاض شود. در این سفر همسر نخست وزیر مالزی، 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع و وزیر وظایف ویژه نخست وزیر و 'جمیل خیر باهاروم' وزیر دفتر نخست وزیر مالزی وی را همراهی می کنند.
'ملک عبدالله دوم' پادشاه اردن، 'ملک محمد' پادشاه مراکش، 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، 'نواز شریف' نخست وزیر پاکستان، 'حسن البولیکاح' سلطان برونئی و 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی از جمله شرکت کنندگان این نشست هستند.
عربستان سعودی نخستین کشوری است که 'ترامپ' پس از دستیابی به کرسی ریاست جمهوری به آنجا سفر می کند.
در سفر سه روزه 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی به عربستان، پیش بینی می شود وی با 'سلمان' پادشاه عربستان سعودی، 'محمد بن نائف آل سعود' ولیعهد عربستان که معاونت نخست وزیر و وزارت کشور عربستان را نیز در اختیار دارد و همچنین 'محمد بن سلمان آل سعود' معاون ولیعهد که وی نیز معاون دوم نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان است، دیدار و گفت وگو کند.
نخست وزیر مالزی همچنین قرار است روز یکشنبه در مراسم گشایش مرکز جهانی مقابله با ایدئولوژی های افراطی در کاخ 'ناصریه' عربستان حضور یابد.
نجیب تون رزاق روز دوشنبه نیز با 'شیخ حسنیا' همتای بنگلادشی خود در عربستان دیدار و گفت وگو می کند.
'الجبیر' وزیر امور خارجه عربستان برگزاری اجلاس آمریکایی - عربی در ریاض را گامی مهم در جهت مقابله با افراط گرایی و تروریسم خوانده است، در حالی که ریاض و واشنگتن حامی اصلی گروه های تروریستی در منطقه به ویژه سوریه و عراق هستند.
از سوی دیگر عربستان از ششم فروردین ماه سال گذشته خورشیدی تاکنون با تجاوز هوایی، دریایی و زمینی به یمن موجب شهادت هزاران مسلمان مظلوم یمنی شده و تقریبا تمامی زیرساخت های این کشور مسلمان نشین را نابود کرده است.
سفر 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا به عربستان در حالی انجام می شود که وی به شدت از اسلام و مسلمانان انتقاد کرده است و ماه مارس 2016 گفت: به نظر من اسلام از ما متنفر است.
وی مشاوران با طرز تفکر ضد اسلامی استخدام کرده و تلاشش برای جلوگیری از مهاجرت مسلمانان به خاک آمریکا توسط دادگاه های فدرال آمریکا متوقف شده است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه