English

درگیری شدید در لیبی شصت کشته به جا گذاشت

منابع لیبیایی اعلام کردند که در درگیری در پایگاهی هوایی در جنوب لیبی دست کم 60 نفر از جمله شماری از غیرنظامیان کشته شدند.

درگیری شدید در لیبی شصت کشته به جا گذاشت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز سخنگوی ارتش ملی لیبی درشرق این کشور اعلام کرد که نیروهای این واحد حمله روز پنجشنبه شبه نظامیان مصراته و هم پیمان با گروه های تروریستی القاعده به پایگاه براک الشاطی را خنثی کردند.

یک منبع پزشکی در پایگاه گزارش کرد که شصت جسد به دنبال این درگیری به بیمارستان منتقل شده که درمیان آنها افراد ارتش ملی لیبی و شهروندان دیده می شوند.

برخی منابع تعداد کشته های این حمله را 86 نفر گزارش کرده اند.

اسفندماه سال گذشته ارتش ملی لیبی توانست مناطق نفتی «راس لانوف» و «سدره» را در شرق کشور از شبه نظامیان مسلح مستقر در شهر مصراته باز پس گیرد.

نیروهای موسوم به «فجر لیبی» و شبه‌نظامیان مصراته اعلام کرده بودند که عملیات نظامی را برای در دست گرفتن کنترل تاسیسات و میادین نفتی واقع در بین شهر سرت و بنغازی آغاز کرده‌اند.

نیروهای ارتش لیبی همچنین از چند ماه پیش عملیات نظامی موسوم به «کرامت» را به رهبری ارتشبد خلیفه حفتر آغاز کردند که از حمایت مجلس لیبی (مستقر در شهر مصراته) برخوردار بود.

لیبی از سال 2011 و مداخله نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که به سرنگونی حکومت معمر قذافی منجر شد، تاکنون دستخوش هرج و مرج و ناامنی است. این کشور در حال حاضر دارای دو قطب قدرت است که یکی تحت عنوان دولت وحدت ملی در طرابلس و دیگری تحت حمایت مجلس نمایندگان لیبی در شرق این کشور مستقر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی