English

فرستاده رئیس‌جمهور کره جنوبی:

وزیر خارجه آمریکا گفت انتظار داریم کره شمالی به ما اعتماد کند

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور کره جنوبی پس از رایزنی با مقامات ارشد آمریکایی گفت که آمریکا انتظار دارد کره شمالی به «دشمن» نبودن آمریکایی‌ها با این کشور کوچک اعتماد داشته باشند.

وزیر خارجه آمریکا گفت انتظار داریم کره شمالی به ما اعتماد کند

به گزارش خبرگزاری موج، «سئوک هیون» نماینده ویژه رئیس‌جمهور کره جنوبی که اخیراً دیدارهای با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن داشته، ماحصل رایزنی با آمریکایی‌ها را با خبرگزاری یونهاپ در میان گذاشت.

هیون بیشتر روی مذاکراتش با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا تأکید داشت و گفت که در این دیدار، طرف آمریکایی در خصوص خواسته‌هایش از کره شمالی صحبت کرده است.

محور اصلی دیدارهای سئوک هیون البته مسئله کره شمالی و خصومت‌های روزافزودن آمریکا با این کشور کوچک است؛ خصومت‌هایی که با مقاومت پیونگ‌یانگ و چنگ و دندان نشان دادن آمریکایی‌ها، شرق آسیا را به مرز بحران کشیده است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش برای نشان دادن قدرت به کره‌ای‌ها، ناو هواپیمابر به نزدیکی سواحل این کشور اعزام کرده، به سفیر کره جنوبی گفته که واشنگتن انتظار دارد که پیونگ‌یانگ به قول آمریکایی‌ها مبنی بر نبودن خصومت میان دو کشور اعتماد کنند.

آمریکایی‌ها در حالی که از لزوم «اعتماد» سخن می‌گویند، مانند دیگر موارد مشابه در روابط دوجانبه‌شان، طرف مقابل را تحت فشارهای مختلف و از جمله «تحریم» هم قرار می‌دهند؛ اخیراً با هماهنگ‌تر شدن چین و آمریکا در تقابل با کره شمالی، واردات ذغال‌سنگ این کشور به چین ممنوع شده است.

رکس تیلرسون در ادامه رایزنی‌هایش با فرستاده کره جنوبی گفته واشنگتن از کره شمالی می‌خواهد که پیش از شروع گفت‌وگوها میان آمریکا و این کشور، از آزمایش موشکی و هسته‌ای پرهیز کند.

کره شمالی برنامه رو به رشد موشکی و هسته‌ای دارد و بارها اعلام کرده که این برنامه برای دفاع از کیان پیونگ‌یانگ در برابر حمله احتمالی آمریکاست؛ حمله‌ای که با لشکرکشی آمریکایی‌ها در گرداگرد کره شمالی، امری غیرمحتمل به شمار نمی‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه