English

دانفورد: ناتو در عراق وارد شود/استولتنبرگ: تمایلی به حضور در سوریه و عراق نداریم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد، اگر رئیس‌جمهور کشورش و دیگر سران کشورها با تقویت ماموریت ناتو در افغانستان موافقت کردند این ائتلاف نظامی باید فورا نیروهای بیشتری در افغانستان مستقر کند؛ جایی که نیروهای دولتی گرفتار بن‌بستی با طالبان شده‌اند.

دانفورد: ناتو در عراق وارد شود/استولتنبرگ: تمایلی به حضور در سوریه و عراق نداریم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پس از دیدار با رهبران نظامی ناتو گفت: چیزی که از همتاهای خود خواستم این بود که فورا برای وارد عمل شدن آماده شوند. هرچه این تصمیم سیاسی زودتر اتخاذ شود سریع‌تر می‌توانیم اقدامات بیشتر انجام دهیم. این تصمیم بسیار ضروری است چراکه افغانستان وارد فصل درگیری‌ها شده یعنی زمانی که برف‌ها آب می‌شوند و امکان عبور از کوهستان‌ها به وجود می‌آیند و طالبان اجازه می‌دهد تا حملات خود را افزایش دهد.

ژنرال دانفورد گفت: ما می‌خواهیم بتوانیم در موفقیت افغان‌ها در تابستان ۲۰۱۷ شریک باشیم.

نشست وزرای دفاع ناتو در روز چهارشنبه به زمینه‌سازی برای نشست قریب الوقوع رهبران ناتو از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بروکسل کمک خواهد کرد.

کاخ سفید اعلام کرده که ترامپ پس از این نشست تصمیم خواهد گرفت که آیا تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را افزایش دهد یا خیر.

رهبران ناتو در این نشست همچنین ایفای نقشی پررنگ‌تر در عراق را بررسی کردند.

دانفورد در این زمینه گفت: ممکن است ائتلاف ناتو به تامین کمک‌های بلندمدت برای نیروهای امنیتی عراق در زمانی که شبه‌نظامیان از موصل خارج شوند و سطح خشونت‌ها کاهش یابد، کمک کند.

وی افزود: با این حال هرگونه تصمیم‌گیری در این زمینه باید زمانی صورت گیرد که دولت عراق به صورت رسمی خواستار ادامه حمایت‌ها از ارتشش شود. داعش یک تهدید جهانی است. ما نیز برای مبارزه با آن به یک شبکه جهانی نیاز داریم. ناتو یکی از بخش‌های مهم در این شبکه محسوب می‌شود.

این در حالی است که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز (پنجشنبه) تصریح کرد، هیچ کس در ناتو تمایل ندارد در عملیات نظامی در عراق و سوریه مشارکت کند. مساله عملیات نظامی ناتو در این کشورها هرگز مطرح نشده است.

وی در پی افشای انتقال اطلاعات حساس از سوی ترامپ به مقامات روس اظهار داشت: در زمینه به اشتراک گذاری اطلاعات حساس به کشورهای عضو ائتلاف اطمینان کامل دارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی