English

اخباری از هلی‌برن جدید ائتلاف ضد داعش در البوکمال/نقش کارشکنانه ائتلاف آمریکایی در مرزهای سوریه

عملیات نظامی هوایی و زمینی مستقیم نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در شرق سوریه در راستای مشارکت در عملیات مخالفان سوریه برای پیشروی در استان دیر الزور شدت پیدا کرده است.

اخباری از هلی‌برن جدید ائتلاف ضد داعش در البوکمال/نقش کارشکنانه ائتلاف آمریکایی در مرزهای سوریه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، فعالان مخالف در حومه دیر الزور از عملیات هلی برن جدید ائتلاف ضد داعش در اطراف شهر البوکمال واقع در مرزهای عراق و سوریه پرده برداشتند.

این عملیات صبح امروز (پنجشنبه) ۲۴ ساعت بعد از عملیاتی مشابه در روستای "السیال" در نزدیکی البوکمال رخ داد.

گزارش‌ها حاکی است ، این عملیات هلی را هلی‌کوپترهای ائتلاف در منطقه سوق الغنم (بیابان السیال) صورت داده‌اند و منجر به کشته شدن افراد مسلح داعش و بازداشت تعدادی دیگر از آنها شده است.

حضور نیروهای ائتلاف ضد داعش و پیشروی نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق نوعی رقابت میان نیروهای بین‌المللی و دولت سوریه برای رسیدن به منطقه مرزی سوریه و عراق ایجاد کرده است به طوریکه دولت دمشق در دو درگیری موازی حرکت می‌کند که یکی در خط داغ پالمیرا - دیر الزور و دومی در القلمون شرقی از سمت ظاظا و السبع بیار برای بازگشایی راه دمشق - بغداد از طریق گذرگاه مرزی التنف و تامین امنیت خط ابریشم ایران از تهران به دمشق است؛ منطقه‌ای که نزدیک منطقه التنف است و نیروهای ائتلاف عملیات خود را در آنجا گسترش داده‌اند.

اما منابع گفتند، فعال سازی نقش این نیروهای ائتلاف تلاش‌های دولت سوریه را برای رسیدن به گذرگاه مرزی التنف با عراق و در پی آن تامین امنیت خط تهران - دمشق تهدید می‌کند.

جنگنده‌های ائتلاف شب چهارشنبه در ارتفاع کم نزدیک شهر البوکمال در استان دیر الزور به پرواز در آمدند و اقدام به تبادل آتش با تروریست‌های داعش کردند.

در همین حال، یک منبع مخالف سوریه در شرق سوریه گفت: عملیات نظامی نیروهای ائتلاف در این منطقه آغاز شده است.

وی افزود: نیروهای آمریکایی، انگلیسی و نروژی بین نیروهای ائتلاف در پایگاه نظامی التنف هستند و نقش نظامی، مشورتی و رزمی را ایفا می‌کنند.

نظامیان مخالف سوریه با حمایت ائتلاف در منطقه میان شهر مرزی التنف بین مرزهای سوریه، عراق و اردن تا منطقه "حمیمه" در شرق (پالمیرا) تدمر  و همچنین جنوب شرقی دیر الزور در نزدیکی منطقه البوکمال مستقر شده‌اند.

اما به گفته منبع مذکور، این نیروها نیازمند تعداد بیشتر و قوی‌تری از نیروها برای گسترش دامنه حضور خود هستند. این پیشروی نیروها با نیروهای سوریه به موازات هم صورت می‌گیرد و آن عامل بازدارنده‌ای برای عدم برخورد آنها و نزدیک شدنشان به یکدیگر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه