English

ترامپ: آمریکا فروش نفت خام ایران را کاهش نخواهد داد

سرویس بین الملل - رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای بامداد پنجشنبه اعلام کرد این کشور به موجب تعهداتش ذیل برجام برای کاهش فروش نفت خام ایران تلاش نخواهد کرد.

ترامپ: آمریکا فروش نفت خام ایران را کاهش نخواهد داد

به گزارش خبرگزاری موج ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد علی‌رغم آنکه شرایط موجود به وی امکان صدور دستور کاهش خرید نفت خام از ایران را می‌دهد، اما او به دلیل تعهد واشنگتن به برجام چنین دستوری صادر نمی‌کند. 

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه خاطرنشان کرده عواملی نظیر شرایط اقتصادی جهان، افزایش تولید نفت توسط برخی کشورها، ظرفیت تولید اضافی نفت و ذخائر نفت راهبردی این کشور به وی اجازه استفاده از اختیاراتش برای کاهش خرید نفت خام و  محصولات نفتی از ایران را می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: «موجودی نفت خام و محصولات نفتی از کشورهای غیر از ایران به اندازه‌ای هست که بتوان حجم نفت و محصولات نفتی خریداری شده از ایران توسط موسسات مالی خارجی یا از طریق این موسسات را کاهش داد.»

ترامپ با وجود این خاطرنشان کرده است که او به منظور پایبندی واشنگتن به توافق هسته‌ای با ایران فعلاً به دنبال کاهش فروش نفت خام ایران نیست.  

وی تصریح کرده است: «با وجود این، همزمان با آنکه دولت من در حال بررسی سیاست‌هایش در قبال ایران است، و وفق تعهدات مشخص‌شده آمریکا در برنامه جامع اقدام مشترک، ایالات متحده در حال حاضر در صدد کاهش فروش نفت خام توسط ایران نیست. من کماکان این وضعیت را به دقت تحت نظر خواهم داشت.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه