English

نگرانی پوتین از گسترش توهمات سیاسی در آمریکا

سرویس بین الملل - رئیس جمهوری روسیه معتقد است «توهمات سیاسی» در آمریکا گسترش یافته و کارشناسان روس هم ادامه جنجال‌ها پیرامون «رابطه ترامپ با مسکو» را به تعمیق شکاف و بی اعتمادی بین سیاستمداران آمریکایی مرتبط دانستند.

نگرانی پوتین از گسترش توهمات سیاسی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج ، روزنامه اینترنتی «گازیتا.رو» نوشته است: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز گذشته در پایان دیدار خود با "پائولو جنتیونی" نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی اعلام کرد که اگر مقامات واشنگتن بخواهند، مسکو می تواند مکالمات ضبط شده در جریان مذاکرات "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه با رئیس جمهوری "دونالد ترامپ" را در اختیار کنگره و سنای آمریکا قرار دهد.

بعد از این اظهارات "یوری اوشاکوف" مشاور رئیس جمهوری روسیه توضیح داد که البته صدای ضبط شده ای از مذاکرات لاوروف و ترامپ وجود ندارد، ولی متن کامل گفتگوهای صورت گرفته در اختیار کاخ کرملین قرار دارد.

پوتین در عین حال نتیجه دیدار لاوروف و ترامپ را بسیار خوب ارزیابی کرده و همچنین در مورد جنجال بوجود آمده در مورد اینکه رئیس جمهوری آمریکا گویا اطلاعات محرمانه ای را در اختیار وزیر خارجه روسیه قرار داده، گفت: «متاسفانه در آمریکا "اختلال روانی سیاسی" گسترش یافته است. من توضیح دیگری در مورد اتهامات وارده به رئیس جمهوری آمریکا نمی توانم پیدا کنم.»

پوتین همچنین به شوخی افزود: «فکر می کنم وزیر خارجه (لاوروف) باید به خاطر اینکه اطلاعات محرمانه ای که رئیس جمهوری آمریکا در اختیار او قرار داده را با ما در میان نگذاشته «توبیخ» شود.»

کاخ سفید و کرملین پیش از این بطور رسمی اتهامات وارده به ترامپ در این رابطه را تکذیب کرده اند، ولی با این وجود کنگره آمریکا از رئیس جمهوری خواستار ارائه توضیح در این باره شده است.

اتهامات وارده به ترامپ پایان نخواهد یافت

"گئورگی فدوتوف" رئیس مرکز تحقیقات اجتماعی و سیاسی روسیه با ارزیابی ولادیمیر پوتین در مورد جنجال بوجود آمده پیرامون دیدار لاوروف و ترامپ موافقت نموده و گفت: «رئیس جمهوری همیشه واکنش درست و لازم را به اتفاقات رخ داده نشان می دهد. واقعا هم این جنجال شبیه یک "اختلاف روانی و توهم جنون آمیز است، برای اینکه اتهامات مطرح شده نسبت به ترامپ در مورد اینکه گویا با روسیه ارتباط دارد، نه تنها از بین نرفته، بلکه شدت بیشتری یافته، بطوری که حتی مذاکرات رسمی را نیز شامل شده است.»

به گفته این کارشناس، تا زمانی که دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری آمریکا باشد برخی نیروهای سیاسی در این کشور، از هر فرصتی برای افسانه سازی در مورد ارتباط وی با روسیه ادامه می دهند تا از این طریق به اهداف سیاسی یا دیگر وظایف خود دست یابند.

در آمریکا قادر به رفع شکاف سیاسی بوجود آمده نیستند

"گریگوری دوبرومیلوف" مدیر موسسه مطالعات سیاسی کاربردی در روسیه نیز معتقد است، جنجالهای سیاسی جدید در ایالات متحده، نشان دهنده آن است که مقامات سیاسی آمریکا هنوز نتوانسته اند شکاف بوجود آمده بعد از انتخاب دونالد ترامپ به سمت ریاست جمهوری را برطرف کنند و این شکاف همچنان در حال عمیق شدن است.

این کارشناس گفته است: «بحران سیاسی داخلی در ایالات متحده ابعاد بیشتر و عمق بیشتری پیدا کرده و به نظر می رسد بدتر از هر زمان دیگری شده است. ما شاهد حوادث بسیار عجیب و غریبی در آمریکا هستیم که تنها می تواند گویای این واقعیت باشد و آن اینکه سیستم سیاسی این کشور قادر به رفع شکاف بوجود آمده است.»

به گفته وی، این حقیقت گویای عمق اختلافات داخلی در بین مقامات سیاسی آمریکاست و نشان می دهد که سطح بی اعتمادی بین دولت ترامپ و مخالفان وی بشدت افزایش یافته است. روند حوادث کنونی رر آمریکا کاملا غیراستاندارد است و به همین دلیل هم طبیعی است که مقامات روس هم واکنشهای غیراستاندارد به آن نشان می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه