English

اعتصاب سراسری در یونان در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی

سندیکاهای اتوبوس‌رانی، ره‌آهن و همچنین کشتی‌های مسافربری یونان امروز (چهارشنبه) با فراخوان برای اعتصاب سراسری فعالیت خود را متوقف کردند که این موجب اختلال در حمل و نقل عمومی این کشور شد. پزشکان و کارمندان دولت نیز همراه آنها در این اعتصاب شرکت کردند.

اعتصاب سراسری در یونان در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که همزمان قانونگذاران پارلمان یونان به بحث درباره تدابیر ریاضت اقتصادی که قرض دهندگان به یونان از این کشور تقاضای اجرای‌ آن را داشته‌اند، پرداخته‌اند.

فراخوان این اعتصاب اعتراضی یک روز قبل از سوی اتحادیه‌های بخش خصوصی و دولتی اعلام شد. این در حالی است که قرار است پارلمان یونان درباره اصلاحاتی که باعث آزاد شدن بخش بعدی اعتبارات مربوط به یک وام 86 میلیون یورویی اعطا شده به یونان خواهد شد، رای گیری کنند.

یونان ماه جاری میلادی با کاهش بیشتر هزینه‌هایش برای پایان دادن به بن‌بست در مذاکرات با وام دهندگان به یونان موافقت کرد. به مجرد آنکه قانونگذاران یونان تدابیر ریاضتی جدید را تصویب کنند وزرای دارایی منطقه یورو در نشست بعدی گروه یورو در تاریخ 22 مه درباره بازپرداخت وام‌ها به یونان بحث خواهند کرد.

آتن به این اعتبارات فورا احتیاج دارد تا بدهی 7.5 میلیارد یورویی خود را که در ماه ژوئیه سر رسید آن فرا می‌رسد، پرداخت کند.

آتن اعلام کرده در راستای اصلاحات خود برای سال 2019 مستمری‌های بازنشستگی را کاهش داده و در سال 2020 نیز میزان معافیت‌ها از مالیات را کاهش خواهد داد تا بتواند دو درصد تولید ناخالص داخلی خود را پس‌انداز کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه