English

آلمان انتقال نیروهای خود از اینجرلیک به اردن را در دستور کار قرار می‌دهد

سرویس بین الملل- هفته نامه اشپیگل از تصمیمات و برنامه‌های دولت آلمان برای انتقال نیروها و تجهیرات ارتش آلمان از پایگاه اینجرلیک به پایگاهی در اردن به دلیل تشدید مناقشات با آنکارا خبر داد.

آلمان انتقال نیروهای خود از اینجرلیک به اردن را در دستور کار قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل هفته نامه اشپیگل، "اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان تصمیم دارد اواخر هفته از یک پایگاه جایگزین برای اینجرلیک در اردن دیدار کند. 

فون در لاین قرار است در این سفر  همچنین در یک کنفرانس اقتصادی خاورمیانه و شمال آفریقا شرکت کند. وزارت دفاع آلمان نیز این مسئله را تایید کرده است.

با توجه به تصمیم اخیر دولت ترکیه در ممنوعیت دیدار نمایندگان پارلمان آلمان از اینجرلیک، دولت آلمان حالا گشتن به دنبال یک مکان جایگزین برای نیروهای خود را مد نظر قرار داده است. دولت آلمان از طریق تورنادوهای شناسایی و نیروهای مستقر خود در پایگاه اینجرلیک در عملیات شناسایی ضد داعش در عراق و سوریه مشارکت می کند.

پایگاه اینجرلیک در صد کیلومتری مرز با سوریه قرار دارد. بیش از 250 نیروی آلمانی در این پایگاه هوایی مستقر هستند. همچنین حدود شش هواپیمای شناسایی و یک هواپیمای سوخت رسان نیز در این پایگاه نظامی مستقر هستند.

به نوشته هفته نامه اشپیگل وزیر دفاع آلمان اواخر هفته پایگاه هوایی "شهید موفق" در اردن را به منظور انتقال نیروهای خود از اینجرلیک مورد بازرسی قرار می دهد. در این پایگاه هوایی همچنین هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده های آمریکایی مستقر هستند. علاوه بر این مذاکراتی در این باره با دولت اردن در پایتخت این کشور برنامه ریزی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه