English

در آستانه سفر ترامپ به اراضی اشغالی صورت گرفت؛

موافقت رژیم صهیونیستی با احداث ۱۷ هزار واحد مسکونی جدید

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی سه شنبه شب به توافقی با شهرداری "اللد" دست یافت که به موجب آن ۱۷.۲۳۷ واحد مسکونی جدید در این شهر احداث خواهد شد.

موافقت رژیم صهیونیستی با احداث ۱۷ هزار واحد مسکونی جدید

به گزارش خبرگزاری موج به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، این طرح با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیوید فریدمن، سفیر جدید آمریکا در اراضی اشغالی امضا شد.

یدیعوت خاطر نشان کرد که به موجب این طرح ۳.۱۳۰ واحد مسکونی در مناطق جدیدی که قبلا در شهر "اللد" احداث نشده بودند، ساخته می‌شود و ۱۴.۱۰۷ واحد دیگر هم در قالب توسعه مناطق مسکونی احداث می‌گردند.

بر اساس این توافقنامه همچنین ۳۰۰۰ واحد مسکونی دیگر به محض پایان احداث واحدهای مسکونی قبلی ساخته خواهد شد که اختصاص به مناطق تجاری مانند پروژه‌های زیربنایی و گردشگری این شهر دارد تا بدین ترتیب، تعداد واحدهای مسکونی به بیش از ۲۰ هزار واحد برسد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم امضای این توافقنامه به دیوید فریدمن اعلام کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی از روابط دوستانه مستحکمی با هم برخوردار هستند و سفارت آمریکا در تل‌آویو باید در نزدیک‌ترین زمان ممکن از تل‌آویو به قدس انتقال داده شود.

دیوید فریدمن روز دوشنبه به همراه خانواده‌اش وارد فرودگاه بین‌المللی "بن گوریون" شد. فریدمن که به خاطر مواضعش درباره انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و تصمیمش برای اقامت در این شهر معروف شده بود، مجبور شد با تغییر نظر خود در ویلایی در شهر هرتزلیا واقع در مجاورت شهر تل‌آویو سکونت کند. فریدمن در آغاز ورودش به اراضی اشغالی به بازدید از "دیوار براق" در مسجد مبارک الاقصی رفته بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه