English

امینی در گفت و گو با موج:

واکنش ایران به روابط آمریکا و عربستان رصد هوشمندانه است

سرویس بین الملل- یک کارشناس مسائل راهبردی غرب آسیا گفت: واکنش جمهوری اسلامی ایران به روابط آمریکا و عرستان رصد هوشمندانه و انتخاب درست دیپلماسی و رفتار متقابل است.

واکنش ایران به روابط آمریکا و عربستان رصد هوشمندانه است

دکتر محمودرضا امینی در گفت و گو با سرویس سیاسی خبرگزاری موج، درباره خرید تسلیحات 100 میلیارد دلار عربستان از آمریکا و واکنش ایران به روابط واشنگتن - حجاز افزود: به طور کلی دغدغه ای برای جمهوری اسلامی ایران نداشته است و مسائل نظامی در غرب آسیا که بتواند یا بخواهد نگرانی برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران موجود نیست.
این کارشناس مسائل راهبردی منطقه بیان کرد: اما متاسفانه پیش بینی می شود که آمریکا با فروش تسلیحات خود به عربستان در صدد این است که دولت ها و مسلمانان را به جان هم بیاندازد.
امینی درباره فروش تسلیحات یکصد میلیارد دلاری آمریکا به عربستان گفت: این معامله چندین بعد دارد. اول بعد اقتصادی است. همواره عمق استراتژیک روابط آمریکا و عربستان بر مبنای بهره مندی از منابع مالی و ذخایر نفتی عربستان توسط واشنگتن است. سهم عمده از سرمایه گذاری ها در آمریکا که تقریبا می تواند 20 درصد باشد توسط شاهزادگان عربستان صورت گرفته است.

وی افزود: با وجود شعارهایی که ترامپ در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری می داد چون یک تاجر و کاسبکار است تغییر کرد و در پی دستیابی به منابع مالی عربستان است. بعد دوم سیاسی است و این مساله نیز مهم می باشد. عربستان هم در داخل و هم در بیرون از مرزهای خود دچار چالش است و آمریکا نیز در صدد دادن جایگاهی به عربستان در منطقه می باشد که بتواند این جایگاه تعیین کننده باشد. آمریکا طی 50 سال گذشته از سیاست دو ستون نیکسون استفاده می کرده و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک ستون را در غرب آسیا از دست داده است.

امینی ادامه داد: عربستان تلاش می کند که چالش های خود را فرافکنی کند و نقش مهمی را در منطقه در دست بگیرد و از آنجا که قدرت و تدبیر مانور را ندارد به عنوان یک مجموعه نظامی در پی کنش گری نظامی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه