English

المانیتور: آمریکا تعلیق تحریم های ایران را تمدید می کند

سرویس بین الملل- تارنمای المانیتور نوشت: دولت آمریکا که درحال بازبینی توافق هسته ای با ایران است، با اذعان به پایبندی ایران به توافق هسته ای، تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران را دو روز دیگر اعلام خواهد کرد.

المانیتور: آمریکا تعلیق تحریم های ایران را تمدید می کند

به گزارش خبرگزاری موج، تارنمای المانیتور به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا خبر داد که تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران روز17می (27 اردیبهشت)درست یک روز پیش از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عربستان، سرزمین های اشغالی فلسطین ، ایتالیا و بلژیک اعلام خواهد شد.

این مقام که المانیتور نامی از او نبرده است، گفت: ما در حال بازبینی برجام هستیم اما در عین حال به تعهداتمان پایبند خواهیم ماند.

به نوشته المانیتور، مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: 'دولت ترامپ تصریح کرده، تا زمانی که بازبینی برجام به پایان نرسیده است به برجام پایبند خواهد ماند.'

این درحالی است که مقام های آمریکایی، هنوز زمان دقیقی برای پایان بازبینی برجام مشخص نکرده اند.

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در 18 آوریل (29 فروردین) در نامه ای به کنگره این کشور تایید کرد که ایران به مفاد توافق هسته ای پایبند بوده است.

تعلیق بخشی از تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران تا 180 روز پس از تصویب به قوت خود باقی خواهد بود. اما تعلیق بخش دیگری از تحریم ها که تا 120 روز توسط دولت اوباما تصویب شده بود، این هفته منقضی می شود و دولت جدید باید در خصوص آن تصمیم گیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه