English

پاپ: درباره اختلافات با ترامپ صادقانه برخورد می کنم

سرویس بین الملل- پاپ فرانسیس بر این باور است که در دیدار آتی خود با رئیس جمهور آمریکا بر سر اختلافات شان در خصوص مسائلی مثل مهاجرت و تغییرات آب و هوایی، صادقانه برخورد خواهد کرد.

پاپ: درباره اختلافات با ترامپ صادقانه برخورد می کنم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که قرار است دیدار پاپ فرانسیس و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اواخر ماه جاری در واتیکان برگزار شود، پاپ در سخنانی تاکید کرد که در بیان اختلافاتش با ترامپ در خصوص مسائل مختلف از جمله مهاجرت و تغییرات آب و هوایی، صادق خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که دیدگاه های ترامپ را نشنوم هیچ قضاوتی درباره وی نخواهم داشت. حتی اگر کسی متفاوت از آنچه که ما فکر می کنیم، دیدگاه ها و نظراتی داشته باشد، باید نسبت به دیدگاه ها و افکار یکدیگر صادق باشیم.

پاپ فرانسیس افزود: موضوعات مختلفی مطرح خواهد شد. من درباره چیزهایی که فکر می کنم صخبت خواهم کرد و او نیز درباره چیزهایی که فکر می کند، حرف خواهد زد. ولی هرگز نمی خواهم تا وقتی که حرف های او را نشنیده ام، درباره اش قضاوت کنم.

پاپ سال گذشته در واکنش به اظهارات ترامپ درباره مهاجرت و تمایل وی برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک گفته بود که "فردی با این دیدگاه ها، مسیحی نیست."

پاپ و ترامپ دیدگاه های به شدت متناقضی هم درباره تغییرات آب و هوایی و پیمان پاریس دارند. پاپ به شدت از پیمان تغییرات آب و هوایی پاریس دفاع می کند و بر این باور است که گرم شدن زمین تا حد زیادی به واسطه فعالیت های بشری است.

ترامپ در جریان سفر به خاورمیانه و اروپا از واتیکان نیز دیدن خواهد کرد. وی قصد دارد در نشست رهبران گروه 7 در ایتالیا نیز شرکت کند.

حدود 21 درصد جمعیت آمریکا معادل 70 میلیون نفر کاتولیک هستند. واشنگتن از سال 1984 میلادی تاکنون روابط دیپلماتیک کاملی با واتیکان برقرار کرده است، یعنی زمانی که رونالد ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا پاپ ژان پل را متحدی جدی و مهم برای مقابله با کمونیسم ارزیابی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی