English

کویت طرح اتصال به جاده ابریشم را کلید زد

سرویس بین الملل- مقامات عالی رتبه اقتصادی کویت درتلاش برای تقویت همکاری های گسترده با چین از آغاز اجرای طرح اتصال این کشور به جاده ابریشم جهت جذب سرمایه های خارجی خبر دادند.

کویت طرح اتصال به جاده ابریشم را کلید زد

به گزارش خبرگزاری موج، دولت کویت بدین منظور یک هیات عالی رتبه سیاسی به ریاست شیخ ناصر الصباح فرزند امیر و وزیر دربار را به چین اعزام کرده وعلاوه بر گسترش همکاری های مشترک با پکن برای احیای پروژه راه ابریشم، مذاکرات برای جذب سرمایه شرکت های بزرگ چینی به کویت را انجام می دهد.

کویتی ها اعلام کرده اند که برای توسعه همکاری های مشترک با چین آماده ارائه تسهیلات هستند و طرح های کلان عمرانی در کویت صدها میلیارد دلار برآورد می شود ظرفیت گسترده ای برای تقویت همکاری های دو کشور است و در سفر نخست وزیر کویت به پکن توافقنامه همکاری میان دو کشور امضا شده است.

وزارت نفت کویت تاکید کرد که شرکت نفتی 'سینوبیک' چین برنده مناقصه توسعه پالایشگاه 'الاحمدی' که بزرگترین تأسیسات نفتی کویت است، شده و امتیاز کامل اجرای طرح توسعه این پالایشگاه را تصاحب کرده است.

شرکت سینوبیک چین در رقابت با یک کمپانی سرشناس ایتالیایی برنده مناقصه شده و تأسیسات بزرگ تصفیه و استخراج گوگرد در پالایشگاه الاحمدی کویت را احداث خواهد کرد. 

کویت قصد دارد در شش سال آینده ٤٢ میلیارد دلار در صنعت نفت خود سرمایه گذاری کند و با وجود افت قیمت نفت، این کشور تا پایان سال ٢٠٢٢ میلادی سرمایه گذاری کلانی را در این صنعت انجام خواهد داد.

یک هیأت عالی رتبه چینی نیز چندی پیش در سفر به کویت مذاکراتی را با مقامات ارشد این کشور در زمینه سرمایه گذاری های مشترک و حضور فعال و هدفمند چینی ها در بازار کویت انجام داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه