English

جنگ سایبری علیه ده ها کشور جهان

سرویس بین الملل- آمریکا و انگلیس در باره موج حملات سایبری همزمان در دهها کشور جهان با کمک یک باج افزار (نرم افزار باج‌ گیر) هشدار دادند و توصیه کردند به هکرها پولی داده نشود.

جنگ سایبری علیه ده ها کشور جهان

به گزارش خبرگزاری موج، مقامات آمریکایی و انگلیسی روز جمعه در مورد موج حملات سایبری همزمان در دهها کشور جهان با کمک یک باج افزار (نرم افزار باج‌ گیر) هشدار دادند و توصیه کردند به هکرها پولی داده نشود.

به نظر می رسد هکرها از یک نقص در سیستم‌های ویندوز که در اسناد هک شده آژانس امنیت ملی آمریکا فاش شده بود، بهره بردند.

آژانس امنیت سایبری انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز ما شاهد رشته حملات سایبری به هزاران سازمان و فرد در دهها کشور جهان بودیم.»

این آژانس به روز کردن نرم‌‌افزارهای امنیتی و آنتی‌ویروس‌های خود را خواستار شد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما گزارش‌های متعددی در مورد آلودگی رایانه‌ها به یک باج افزار دریافت کردیم.»

 

حمله با اپراتور تلفن همراه روسیه 

یکی از اپراتورهای اصلی تلفن همراه در روسیه مورد حمله سایبری قرار گرفته که مشابه حمله سایبری علیه بیمارستان های انگلیسی است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از لندن، پیوتر لیدوو سخنگوی اپراتور روسی مگافون گفت حملات امروز کامپیوتر های دفاتر این شرکت در سراسر روسیه را فلج کرد. وی افزود ارتباطات تلفن همراه تحت تاثیر این حمله سایبری قرار نگرفته، با این وجود این حمله شامل درخواست پرداخت 300 دلاری برای آزاد سازی سیستم بوده است.

لیدوو در ادامه گفت شرکت روسی  تلاش کرد تا فعالیت  مراکز اپراتورش بازگردانده شود ولی اکثر دفاترش را برای یک روز بست.

همچنین برخی از رسانه های روسی از حملات سایبری به وزارت داخلی و کمیته تحقیقات گزارش داده اند. با این حال این کمیته که آژانس ارشد تحقیقاتی روسیه محسوب می شود این ادعا را رد کرده است.

 

آغاز جنگ سایبری علیه ده ها کشور جهان

شرکت‌های اسپانیایی هدف حمله‌ سایبری قرار گرفتند

مقامات اسپانیا روز جمعه اعلام کردند شمار زیادی از شرکت های این کشور قربانی حمله ای سایبری شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مادرید، یک ویروس پرقدرت وارد رایانه های بسیاری از شرکت های اسپانیایی شده و تا زمانی که مبلغ باج خواسته شده پرداخت نشود، سامانه ها را مسدود نگه می دارد.

بر اساس این گزارش، شرکت مخابراتی «تلفنیکا»، که نخستین اپراتور مخابراتی اسپانیا است، در میان شرکت های مورد هدف ویروس دیده می شود. 

به دنبال این حمله سایبری، شرکت «ایبردرولا» - فعال در زمینه تامین برق و گاز - و شرکت انتقال گاز «گاز ناتورال» تدابیر پیشگیرانه ای اتخاذ کرده اند.

مرکز ملی رمزنگاری اسپانیا روز جمعه بیانیه ای صادر و در آن اعلام کرد هشدار گسترده ای در خصوص حمله یک بدافزار که سیستم عامل ویندوز را مورد هدف قرار می دهد، منتشر شد.

در این حمله سایبری از ویروسی استفاده شده که یکی از نسخه های بدافزار «واناکرای» به شمار می آید. ویروس اطلاعات حساس کاربران رایانه ها را رمزگذاری می کند.

ویروس از طریق یک بدافزار که در رایانه ها نصب شده و پس از مسدود کردن اطلاعات حساس موجود در آن ها، از کاربران در قبال رفع مشکل، باج‌خواهی می‌کند.

 

حملات سایبری به بیمارستان های انگلیس 

حمله سایبری به چند بیمارستان در انگلیس موجب بی نظمی و اختلال در کار این بیمارستان ها شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، چند بیمارستان دولتی در انگلیس روز جمعه (22 اردیبهشت) هدف حمله سایبری قرار گرفتند و در پی آن در کار سامانه های اورژانس این بیمارستان ها اختلال ایجاد شد.

برابر گزارش ها این حملات با استفاده از ویروس (کرم رایانه ای) موسوم به «وانا دیکریپتور» انجام شد که به هکر ها امکان سرقت اطلاعات از رایانه میزبان را می دهد.این حملات موجب شد وقت ملاقات پزشکان و بیماران لغو شود و مقامات برای جلوگیری از حملات بیشتر در سراسر انگلیس اقدام کنند.

 

فرانسه هشدار داد

یک نهاد دولتی در فرانسه روز جمعه اعلام کرد هنوز هیچ یک از سازمان‌ها و شرکت‌های فرانسوی مورد حمله سایبری مشابه انگلیس قرار نگرفته اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، سخنگوی آژانس ملی امنیت در سامانه های کامپیوتری فرانسه اظهار داشت در حال حاضر، از آلوده شدن رایانه ها در نهادهای فرانسوی، مشابه آن چه در بیمارستان های انگلیس رخ داده، گزارشی دریافت نشده است.

این سازمان دولتی فرانسه در عین حال در خصوص احتمال حمله بدافزاری که رایانه ها را آلوده و باج‌خواهی می کند، هشدار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه