English

هدف ترامپ از سفر به خاورمیانه/ صلح یا فروش سلاح؟

سرویس بین الملل- در حالی که 'هربرت مک مستر' مشاور امنیت ملی آمریکا، ادعا کرده که هدف سفر ترامپ به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) 'حمایت از صلح' است، برخی منابع منطقه ای خبر داده اند که وی مصمم است تا قراردادهای تسلیحاتی به ارزش 30 میلیارد دلار با دولت های عرب حاشیه خلیج فارس امضا کند.

هدف ترامپ از سفر به خاورمیانه/ صلح یا فروش سلاح؟

 به گزارش خبرگزاری موج، العراق الیوم، جمعه شب به نقل از روزنامه کویتی الرای، از قول منابع نزدیک به هیات برنامه ریزی سفر ترامپ در ریاض، نوشت: طرفین، برای امضای قراردادهای تسلیحاتی به ارزش 30 میلیارد دلار تلاش می کنند. این منابع گفته اند که ترامپ مصمم است، قراردادی به ارزش 10 تا 15میلیارد دلار تنها با عربستان ببندد و با کشورهای قطر، کویت و امارات نیز قراردادهایی به ارزش 15 تا 20 میلیارد دلار امضاء کند.
منابع گفته اند که ریاض برای سفر ترامپ دستکم سه نشست سران برنامه ریزی کرده است؛ یکی نشست موسوم به سران عربی – اسلامی – آمریکا و دیگری نشستی با سران شورای همکاری خلیج فارس و سومین نشست میان سران عرب با ترامپ است. ترامپ هفته گذشته و در حالی که بحث سفر خاورمیانه ای وی در سطح وسیعی در رسانه های بین المللی بازتاب یافته بود، گفت که عربستان بابت حمایت های آمریکا، سهم واقعی هزینه های خود را نمی پردازد؛ جمله ای که کارشناسان منطقه آن را نوعی باج خواهی علنی رئیس جمهور آمریکا از دولت های عرب منطقه تعبیر کردند.
با اینحال، رسانه های عراقی جمعه شب در خبری به نقل از رسانه های آمریکایی، نوشتند، هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا، ادعا کرد که سفر ترامپ به خاورمیانه با هدف صلح انجام می شود. ترامپ در آغاز سفر خاورمیانه ای خود 21 ماه می جاری (31 اردیبهشت) وارد ریاض می شود و قرار است پس از عربستان از تل آویو دیدن و با سران رژیم صهیونیستی نیز گفت وگو کند. با این همه برخی منابع پیش بینی کرده اند که ترامپ بطور سرزده از چند کشور منطقه نیز دیدن کند، 

به طوری که گفته می شود، سفر وی به بغداد احتمال بالایی دارد. کارشناسان مسایل سیاسی منطقه معتقدند که اگر صلح، هدف سفر آینده ترامپ به منطقه می باشد، پس چرا رییس جمهور آمریکا برای فروش سلاح به منطقه به وی‍‍ژه به عربستان و سرزمین های اشغالی سفر می کند؟؛ دو رژیمی که دستشان به خون هزاران مسلمان با سلاح های آمریکایی آغشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه