English

ترامپ و تکرار رسوایی واترگیت

سرویس بین الملل- ظاهرا روسای جمهور آمریکا هر کدام باید به دلیل رسوایی که در زندگی سیاسی و مدیریتی خود مرتکب می شوند مورد توجه قرار گیرند.

ترامپ و تکرار رسوایی واترگیت

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، ماجرا از این قرار است که دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی و کاسبکار آمریکا اخبرا در صفحه شخصی خود موضوعی را در باره شنود یاضبط مکالماتش با جیمز کومی رئیس برکنار شده اف بی ای مطرح کرد.
این موضوع بلافاصله ابعاد گسترده ای پیدا کرد و رسوایی واتر گیت را که ریچارد نیکسون رئیس جمهور سابق آمریکا مرتکب شده به ذهن انتداخت.

به گزارش پایگاه خبری اسکای نیوز عربی، شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، در گفتگو با خبرنگاران احتمال اقدام ترامپ را برای ضبط گفتگوهایش نفی نکرد. این گمانه زنی پس از توییتی ایجاد شده است که تهدید ضمنی علیه جیمز کومی محسوب می شود.

ترامپ ضبح جمعه در توییتر خود نوشت: «بهتر است جیز کومی پیش از گفتگو با رسانه ها، امیدوار باشد که صحبت های ما ضبط نشده است».

شان اسپایسر در واکنش به سؤالی دربارۀ این توییت، با خودداری از ارائۀ هرگوه توضیحی، گفت: «رئیس جمهور چیزی بیشتری در این زمینه برای گفتن ندارد».

توییت ترامپ ماجرای اقدام ریچارد نیکسون در ضبط گفتگوهای تلفنی خود را یه یاد می آورد، اقدامی که بدون اطلاع گفتگو کنندگان با او انجام می شد و در نهایت، همراه با رسوایی واترگیت، او را مجبور به استعفا کرد.

رسوایی واترگِیت به وقایعی اطلاق می‌شود که میان سال‌های ۱۹۷۲-۱۹۷۵ در هتلی به همین نام در واشنگتن اتفاق افتاد که منجر به استیضاح و سپس کناره‌گیری ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا شد.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال 1972 تعدادی از ماموران اف‌بی‌آی وارد ساختمان هتل واترگیت محل استقرار ستاد انتخاباتی حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا شدند و دستگاه‌های شنود کار گذاشتند و سپس اسناد و مدارکی را برای اهداف مختلف به سرقت بردند. این اقدام غیر قانونی با پیدا شدن یک نوار توسط یک مأمور حراست هتل بطور تصادفی لو رفت و روزنامهٔ واشنگتن پست آن را به اطلاع افکار عمومی رساند.

این مسئله سبب شد که ریچارد نیکسون برای پرهیز از برکناری توسط کنگره در ۸ اوت ۱۹۷۴ از سمت خود کناره‌گیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی