English

لاوروف خبر داد

گفت‌وگوهای ایران، روسیه و ترکیه در مورد عملکرد مناطق کاهش تنش هفته آینده برگزار می‌شود

سرگی لاوروف اعلام کرد که کارشناسان ایران، روسیه و ترکیه در 12 روز آینده در مورد استاندارهای عملکرد مناطق امن در سوریه با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد.

گفت‌وگوهای ایران، روسیه و ترکیه در مورد عملکرد مناطق کاهش تنش هفته آینده برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: کارشناسان ایران، روسیه و ترکیه ظرف مدت 10 تا 12 روز برای گفت‌وگو در مورد استاندارهای مشخص عملکرد مناطق امن (طرح روسیه در خصوص ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه) از جمله ناظران و ایستگاه‌های بازرسی‌ با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

لاوروف که در حاشیه نشست شورای قطب شامل صحبت می‌کرد تاکید کرد: بنا بر توافق آستانه در مورد مناطق کاهش تنش در سوریه، حضور ناظران باید مرود توافق همه طرف‌های این توافق قرار گیرد.

توافق ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه هفته گذشته در آستانه پایتخت قزاقستان میان روسیه ایران و ترکیه حاصل شد و از روز شنبه وارد فاز عملی شد. این سه کشور به عنوان طرف‌های ضامن صلح در سوریه نحوه اجرای این توافق را کنترل خواهند کرد.

بر اساس این توافق، در مجموع چهار منطقه در سوریه ایجاد می‌شود که اجازه بازگشت امن آوارگان سوری را می‌دهد. نیروهای خارجی در این مناطق گشت‌زنی می‌کنند و ایست‌های بازرسی در این مناطق مستقر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه