English

«الطبقه» کاملا از اشغال داعش خارج شد

«نیروهای دموکراتیک سوریه»، که مورد حمایت آمریکا هستند، توانسته‌اند شهر الطبقه و یک سد بزرگ را از تصرف گروه تروریستی داعش به طور کامل خارج کنند.

«الطبقه» کاملا از اشغال داعش خارج شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از «رویترز»، «نیروهای دموکراتیک سوریه»، متشکل از جنگجویان عرب و کرد،‌ پس از 2 هفته نبرد توانسته‌اند شهر الطبقه در 40 کیلومتری غرب «الرقه» را تصرف کنند.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به پیشروی به سمت الرقه، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در سوریه ادامه می‌دهند.

«طلال سیلو» سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد، شهر الطبقه با جانفشانی «نیروهای دموکراتیک سوریه» و حمایت نامحدود ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا آزاد شد.

مقام‌های «نیروهای دمکراتیک سوریه» می‌گویند، هم‌اینک شهر الطبقه و سد به طور کامل از کنترل عناصر تروریستی خارج شده است.

عملیات برای پیشروی به سمت رقه با مقاومت عناصر داعش در نزدیکی شهر الطبقه مواجه شد و نیروهای کرد سوری اقدام به محاصر این شهر کردند.«نیروهای دموکراتیک سوریه» دو هفته پیش وارد این شهر شدند.

در حالی«نیروهای دموکراتیک سوریه» توانسته‌اند شهر الطبقه را آزاد کنند که دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد، که درصدد است تا «یگان‌های مدافع خلق» را مسلح کند.

«یگان‌های مدافع خلق» تشکلی مسلح از کـردهای سوریه است که در قالب «نیروهای دمکراتیک سوریه» در حال نبرد با داعش برای بازپس‌گیری الرقه است.

آمریکا هدف از ارسال تسلیحات برای این گروه از نیروهای کرد را «تسریع در شکست تروریسم» در الرقه عنوان کرده است.

این خبر واکنش ترکیه را درپی داشته است. «نورالدین چانیکلی» معاون نخست‌وزیر ترکیه ارسال تسلیحات نظامی از سوی آمریکا برای نیروهای کرد در شمال سوریه را «غیرقابل قبول» خواند و ابراز امیدواری کرد که آمریکا به حمایت خود از شبه‌نظامیان کرد پایان‌ دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی