English

اعتراض مرکز حقوق بشر بحرین به محاکمه فعال حقوق بشری در دادگاه نظامی

سرویس بین الملل- مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: فاضل الراضی از فعالان حقوق بشری اولین شهروند بحرینی بود که برای محاکمه در اختیار دادگاه نظامی قرار گرفته است.

اعتراض مرکز حقوق بشر بحرین به محاکمه فعال حقوق بشری در دادگاه نظامی

به گزارش خبرگزاری موج، الراضی اولین شهروند بحرینی است که از زمان موافقت حمد بن عیسی آل خلیفه دیکتاتور بحرین در سوم آوریل (14 فروردین) با تغییرات قانون اساسی این کشور که به دستگاه قضایی بحرین اجازه محاکمه شهروندان متهم به تروریسم را می دهد تحویل دادگاه نظامی شد. 

تا آوریل (فروردین) دادگاه نظامی بحرین فقط نظامیان شامل نیروهای ارتش و پلیس و دیگر یگان های امنیتی را محاکمه می کرد، اما الان می تواند انقلابیون بحرینی را نیز محاکمه کند. 

این مرکز حقوق بشری تاکید کرده که این فعال حقوق بشری به دلیل اقدامات اجتماعی خود در زندان به سر می برد و در معرض شکنجه و آزار و اذیت دستگاه قضایی بحرین قرار دارد.

مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر پیشتر تصریح کرده بود: رژیم آل خلیفه باید آزار و اذیت حامیان حقوق بشر در بحرین را متوقف کند.

از سال 2011 بحرین شاهد حوادث فاجعه آمیز سرکوب نارضایتی های مردمی از سوی رژیم آل خلیفه به جای ارائه خدمت به شهروندان این کشور بوده است. 

براساس اعلام مجامع حقوقی بحرین، سرکوب آزادی های عمومی، ممانعت از ابراز عقیده و در معرض انواع ظلم و ستم قرار گرفتن عموم شهروندان بحرینی بویژه شیعیان این کشور توسط رژیم آل خلیفه در سال 2016 در هیچ سالی سابقه نداشته و مردم بحرین درحالی سال جدید را آغاز کرده اند که بسیاری از زندانیان سیاسی تنها به خاطر مطالبه گری عدالت و حقوق مصرح خود در زندان به سر می برند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه