English

هراس واشنگتن از بازداشت نفوذی ها در کره شمالی

سرویس بین الملل- با افزایش تنش ها میان کره شمالی و آمریکا و بازداشت شماری از اتباع آمریکایی مظنون به جاسوسی در پیونگ یانگ، مقامات کاخ سفید به اتباع خود هشدار دادند.

هراس واشنگتن از بازداشت نفوذی ها در کره شمالی

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی،  مقامات امنیتی این چهارمین آمریکایی را به اتهام جاسوسی بازداشت کردند.

مقامات آمریکایی با اشاره به  بازداشت چهارمین شهروند این کشور در کره شمالی و همچنین به منظور جلوگیری از خطرات بازداشت های طولانی  و برخوردهای شدید قضائی نا روا ، به شهروندان خود در باره مسافرت به پیونگ یانگ هشدار داد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی به نقل از مقامات این کشور نوشت، کیم هاک سونگ که سابقه فعالیت در دانشگاه عوم و فن آوری پیونگ یانگ را داشته به اتهام اقدامات خصمانه بازداشت شده است.

در همین حال خبرگزای فرانسه نیز گزارش داد، ، مقامات آمریکا با اشاره به نبود مناسبات و روابط دیپلماتیک بین دو کشور افزودند، رفتارها و اقداماتی که در آمریکا جرم محسوب نمی شود در کره شمالی مورد مواخذه شدید قرار می گیرد.

رهبران پیونگ یانگ در راستای تلاش برای ساخت موشک حامل کلاهک هسته ای با هدف ضربه زدن به اهدافی در خاک آمریکا از سال گذشته دو آزمایش هسته ای و دهها آزمایش موشکی انجام داده اند.

درحالی که پیشتر رهبران واشنگتن در واکنش به اقدامات کره شمالی از اقدام نظامی روی میز سخن می گفتند اما دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور با کاهش خصومت های خود علیه کره شمالی ، از هرگونه دیدار با کیم جونگ اون رهبر این کشور خرسند خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی