English

نخستین نطق ماکرون با مردم فرانسه

سرویس بین الملل- رئیس جمهور فارنسه در نخستن نطق رادیو و تلویزونی از مردم این کشور تشکر کرد و قول داد از منافع فرانسه دفاع کند.

نخستین نطق ماکرون با مردم فرانسه

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، امانوئل ماکرون وعده داد ضمن حفاظت از این کشور در برابر تهدیدات، آن را متحد سازد.

وزارت کشور فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد ماکرون بعد از کسب 66/1 درصد آرای معتبر در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، به طور رسمی پیروز این رقابت شده است.

مارین لو پن، رقیب ماکرون در این دور از انتخابات، 33/9 درصد از آرا را به خود اختصاص داد.

بنا بر اعلام وزارت کشور فرانسه، حدود 11/5 درصد از آرا سفید یا مخدوش بودند و بیش از 25 درصد از واجدین رأی نیز در انتخابات شرکت نکردند.

ماکرون 39‌ساله شامگاه یکشنبه بعد از انتشار نتایج آرا که حاکی از پیروزی بزرگ وی بود، در سخنانی اعلام کرد: «ما تسلیم ترس و اختلاف‌ها نخواهیم شد.»

وی که شش هفتۀ دیگر جوان‌ترین رئیس‌جمهور فرانسه خواهد شد، افزود: «من با فروتنی و قدرت به شما خدمت خواهم کرد. با پایبند بودن به اصول جمهوری که همان آزادی، برابری و برادری است به شما خدمت می‌کنم... زنده باد جمهوری! زنده باد فرانسه!.»

ماکرون خاطر نشان کرد: «وظیفۀ بزرگی بر دوش ماست. لازم است که ما از فردا به بعد [ملتی] واقعی و قوی بسازیم (تا) این [ملت] تغییراتی را که کشور به تحققش امیدوار است و شایستگی آن را دارد، انجام دهد.»

لو پن نیز بعد از شکست خود در جمع هوادارنش برای ماکرون در رسیدگی به «چالش‌های بزرگ» پیش رو آرزوی موفقیت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی