English

رزمایش آمریکا و متحدانش در اردن پوششی برای تجاوز به خاک سوریه است

سرویس بین الملل- رزمایش آمریکا و هم پیمانانش در اردن اقدامی مشکوک بوده و پوششی برای تجاوز به خاک سوریه به شمار می‌آید.

رزمایش آمریکا و متحدانش در اردن پوششی برای تجاوز به خاک سوریه است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه المیادین،  رزمایش آمریکا و متحدانش در اردن اقدامی مشکوک بوده و پوششی برای تجاوز به خاک سوریه است و سوریه و متحدانش از نزدیک تحرکات آمریکا، انگلیس و اردن در مرزهای اردن با سوریه را رصد می کنند.

در این میان منابع آگاه فاش کردند، سوریه و متحدانش رزمایش آمریکا و همپیمانانش در اردن را مشکوک و هدف از آن را پوششی برای نقشه لشکرکشی به خاک سوریه می دانند.

بنابر اعلام این منابع بیش از چهارهزار و   500 فرد مسلح آموزش دیده برای عملی کردن طرح تشکیل «کمربند امنیتی» در اطراف سوریه آماده شده اند که این اقدام به مثابه اشغالگری است.

تجاوز به خاک سوریه هزینه سنگینی خواهد داشت

این در حالی است که ملت، دولت و ملت سوریه و متحدانشان با هرگونه اشغالی به هر شکلی و تحت هر عنوانی مخالفند و آمریکا و متحدانش باید بدانند در صورت تجاوز به خاک سوریه هزینه سنگینی را خواهند پرداخت و ارتش سوریه می تواند خاک کشورش را از تکفیری هایی که پشتشان به اربابانی که دست پرورده آنان هستند، گرم است،  آزاد کند.

پیش از این برخی خبرها حاکی از تجمع گسترده نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا، انگلیس و اردن در مرزهای استان های السویدا و درعا بود.

ولید المعلم وزیرخارجه سوریه نیز روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی گفت: به دنبال درگیری با اردن نیستیم، ولی اگر نیروهای اردنی بدون هماهنگی با دولت سوریه وارد خاک این کشور شوند متجاوز و دشمن به شمار می روند.

محمد المومنی سخنگوی رسمی دولت اردن نیز اعلام کرده بود، کشورش در صورت نیاز به دفاع از مرزهایش در عمق خاک سوریه اقدام خواهد کرد.

رزمایش اردن با نام «شیر آماده» با مشارکت هفت هزار و 400 نظامی از 21 کشور از روز یکشنبه در مرزهای سوریه آغاز شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی