English

پیچیده شدن شرایط فاز آخر عملیات آزادسازی موصل

سرویس بین الملل- فرمانده نیرو‌های آمریکایی از پیچیده شدن شرایط عملیات آزادسازی موصل به دلیل حضور غیرنظامیان خبر داد.

پیچیده شدن شرایط فاز آخر عملیات آزادسازی موصل

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز،‌ فرمانده نیرو‌های آمریکایی حاضر در عراق امروز-دوشنبه- اعلام کرد فاز نهایی عملیات آزادسازی موصل به دلیل حضور تعداد بالای غیرنظامیان، پیچیده شده است.

فرماده آمریکایی کفت:‌ «عناصر داعش تعدادی از غیرنظامیان را داخل یک خانه محبوس کرده و در میان آنها کمین کردند. پس از نزدیک شدن نیرو‌های ائتلاف ضد داعش و نیرو‌های عراقی، از پنجره خانه به سمت آنها شلیک کردند.»

وی افزود: «عناصر داعش پس از دقایقی درگیری از طریق پنجره‌های خانه‌ای که غیرنظامیان در آن زندانی بودند، از طریق حفره‌ای که در دیوار خانه ایجاد کرده بودند به خانه‌های کناری منتقل شده و امید داشتند جنگنده‌های ائتلاف خانه‌ای که غیرنظامیان در آن محبوس هستند را بمباران کنند.»

فرمانده آمریکایی ادامه داد: «اما خوشبختانه نیرو‌های ائتلاف از طریق دوربین پهپاد خود نظاره‌گر این نقشه داعش بودند و دستور حمله هوایی به این خانه را صادر نکردند. اگر پهپاد حضور نداشت، می‌توانست حادثه‌ای دلخراش رخ دهد و داعش نیز می‌توانست از کشته شدن غیرنظامیان در تبلیغات خود استفاده کند.»

فرمانده آمریکایی با اشاره به این مثال اعلام کرد تراکم بالای منطقه تاریخی موصل و حضور غیرنظامیان، فاز آخر مرحله آزادسازی این شهر را پیچیده می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی